عبدالله: خروج آمریکا باید مشروط به پیشرفت روند صلح باشد

© @Dr. Abdullah Abdullah/FBعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که بیرون شدن کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، باید مشروط به پیشرفت در روند صلح با طالبان باشد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس، تأکید می‌‎ورزد که تصمیم دونالد ترامپ را برای کاهش سربازان آمریکایی به 2500 تن در افغانستان حرمت می‌گزارد اما به‌گفتۀ او حکومت و سیاست‌گران در امریکا وعده داده‌اند که بیرون کشیدن نیروهای باقی ماندۀ امریکایی از این کشور، به پیشرفت در روند صلح با طالبان مشروط خواهد بود.

اردوغان: در کنارمردم افغانستان هستیم و از تلاش های صلح این‌کشور حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: در کنار مردم افغانستان هستیم و ازتلاش‌های شان برای صلح حمایت می‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا اخیرأ بربنیاد دستور دونالد ترامپ اعلام کرد که نیروهای امریکایی را از 4500 تن به 2500 تن در افغانستان کاهش می‌دهد.

عبدالله عبدالله که تازه با مقام‌های ترکیه دربارۀ روند صلح کشور گفت وگو کرده‌است، در گفت وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید که اطمینان دارد حکومت تازۀ ایالات متحده نیز از روند صلح کنونی افغانستان پشتیبانی خواهد کرد.

او افزود: «مذاکرات و حمایت ایالات متحده از ادامۀ مذاکرات ادامه خواهد یافت. این‌که این پشتیبانی چه شکلی خواهد داشت مربوط به ایالات متحده خواهد بود، اما مطمینا برای حل و فصل صلح آمیز فشار خواهد آورد. نوعی تفاهم دو جانبه در ایالات متحده در میان قانونگذاران و در میان سیاستمداران وجود دارد و آن این‌که فرصتی برای صحبت میان دولت افغانستان، جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان وجود دارد.»

آقای عبدالله در بخش دیگر از مصاحبه‌اش دست داشتن نیروهای آسترالیایی را در قتل غیرنظامیان افغان تآسف‌بار خواند: «این تکان دهنده بود. گزارش آسترالیا دربارۀ کشته شدن 39 افغان متأسفانه، مشابه به رویدادهایی اند که از این پیش نیز اتفاق افتاده‌اند و نیروها در آن دخیل بوده‌اند، اما واقعیت دولت آسترالیا بدون هیچ‌گونه شک در این باره عذرخواهی کرده‌اند.»

یک گزارش تازۀ ارتش استرالیا نشان داده‌است که 25تن از نیروهای ویژۀ این کشور در جریان مأموریت یازده ساله در افغانستان در قتل 39غیرنظامی افغان دست داشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала