نخست وزیر انگلیس: نتایج آزمایشات واکسن آکسفورد خارق العاده است

© AFP 2023 / Bertrand Guayنخست وزیر انگلیس: نتایج آزمایشات واکسن آکسفورد خارق العاده بود
نخست وزیر انگلیس: نتایج آزمایشات واکسن آکسفورد خارق العاده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس؛ اخبار مبنی بر میزان اثربخشی واکسن انگلیسی ضد کرونا را خارق العاده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حساب توئیتر خود نوشت:" اخباری فوق العاده خیره کننده و چشمگیر از میزان اثربخشی واکسن آکسفورد (واکسن ضد کرونا). بررسی های بیشتر (میزان) ایمن بودن (آن ) پیش رو است، اما همین نتایج هم عالی و خارق العاده است."

پیشتر، شرکت AstraZeneca  انگلیس که با مشارکت و همکاری متخصصین دانشگاه اکسفورد به تولید واکسن ضد کرونا پرداخته اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایشات بالینی واکسن "ای.زد. دی1222 " در بریتانیا و برزیل نشان داده که این واکسن در برابر کوید-19 موثر است.

چاقی و کرونا / نخست وزیر انگلیس از شهروندان خواست خود را لاغر کنند - اسپوتنیک افغانستان
چاقی و کرونا / نخست وزیر انگلیس از شهروندان خواست خود را لاغر کنند

بر اساس بیانیه این شرکت، این واکسن در دو دوز مختلف مورد آزمایش قرار گرفت، در یکی از دوزهای آزمایش شده 90 درصد و در دوز دیگر 62 موثر بوده است. بدین ترتیب نتایج اولیه ازمایشات و مطالعات بالینی این واکسن حاکی از اثربخشی متوسط 70 درصدی این واکسن در برابر ویروس کوید-19 است.

در حال حاضر سه واکسن تهیه شده توسط فایزر-بیوتک Pfizer-BioNTech، واکسن Sputnik V در روسیه و مدرنا Moderna در آمریکا نتایج مقدماتی خوبی را گزارش کرده و گفته‌اند در آزمایش مرحله سوم، این واکسن‌ها 94 در صد افراد بالای 65 سال را حفاظت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала