واکنش رحمت‌الله نبیل به فرمان رییس جمهور غنی درباره عفو مجازات زندانیان پاکستانی

© Photo / Rahmatullah Nabil FB واکنش رحمت‌الله نبیل به فرمان رییس جمهور غنی درباره عفو مجازات زندانیان پاکستانی
 واکنش رحمت‌الله نبیل به فرمان رییس جمهور غنی درباره عفو مجازات زندانیان پاکستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس پیشین امنیت ملی: رهبر شاخه خراسان گروه داعش به عنوان رشوت به «آی‌اس‌آی» آزاد می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، در واکنش به فرمان رییس جمهور غنی درباره عفو مجازات زندانیان پاکستانی در افغانستان گفته است که اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش و صدها تروریست پاکستانی که در کشتن هزاران افغان نقش داشته‌اند، به عنوان رشوت به سازمان استخباراتی پاکستان (آی‌اس‌آی) آزاد می‌شوند.

رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حلقاتی رحمت‌الله نبیل را به مرگ تهدید می کنند

نبیل در فیس‌بوکش با باز نشر فرمان رییس جمهور غنی نوشته است که او در این مورد مطمین است.

رییس پیشین امنیت ملی افزوده است که افزون بر طالبان، اشرف غنی نیز برای ابقایش در قدرت به منبع «ازدیاد مشکلات» برای افغانستان تبدیل شده است.

عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان گروه داعش که شهروند پاکستان است، در ماه حمل امسال از سوی امنیت ملی بازداشت شده بود

پاکستان در گذشته خواستار بازگرداندن او به پاکستان شده بود؛ در خواستی که از سوی وزارت امور خارجه کشور رد شد. وزارت خارجه این کشور باری سفیر افغانستان در پاکستان را نیز در پیوند به همین موضوع احضار کرده بود.

با این حال، فرمان ریاست جمهوری که در بیست‌وهشتم عقرب درباره عفو مجازات زندانیان پاکستانی صادر شده است، شرایط ویژه دارد.

این فرمان چهار ماده دارد و دو ماده آن شرایط عفو برخی از زندانیان پاکستانی را مشخص کرده است.

در ماده اول آمده است که آن شمار از زندانیان پاکستانی که مدت حبس‌شان یک ماه باقی‌مانده باشند، مجازات آن‌ها عفو و از زندان رها شوند.

ماده دوم، جزای نقدی زندانیان پاکستانی که شرایط ماده اول این فرمان را داشته باشند و یا مدت حبس‌شان را سپری کرده و پولی برای پرداخت نداشته باشند، مورد عفو قرار داده است.

در متن فرمان ریاست جمهوری، دلیل عفو مجازات زندانیان پاکستانی، نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان» خوانده شده است.

فرمان ریاست جمهوری در بیست‌وهشتم ماه عقرب یک روز پیش از سفر عمران‌ خان، نخست‌وزیر این کشور به کابل امضا شده است و زمان انفاذ آن یک روز پس از سفر خان است.

پیش از این عمران خان در بیست‌ونهم عقرب طی سفر یک روزه به کابل آمد. سفر او به کابل به هدف تقویت روابط دوجانبه، گفت‌وگوی روی روند صلح افغانستان، تجارت و روابطه اقتصادی دو کشور انجام شده بود. این نخستین سفر او به افغانستان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала