آمریکا اولین بار رهبری در بازار نفت را از دست خواهد داد

© Depositphotos.com / Mic1805 آمریکا اولین بار رهبری در بازار نفت را از دست خواهد داد
 آمریکا اولین بار رهبری در بازار نفت را از دست خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش بینی شده است که آمریکا برای اولین بار در تاریخ رهبری در بازار نفت را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ با اشاره به آژانس بین المللی انرژی (IEA)، ایالات متحده آمریکا، سال آینده برای اولین بار در تاریخ ممکن است رهبری خود را در بازار پالایش نفت از دست بدهد و به چین که ظرفیت خود را در این عرصه افزایش می دهد، تسلیم شود.

 خبر پیروزی بایدن باعث افزایش قیمت نفت شد  - اسپوتنیک افغانستان
خبر پیروزی بایدن باعث افزایش قیمت نفت شد

به اشاره این نشریه، ایالات متحده از ابتدای عصر نفت از اواسط قرن نوزدهم تا نیمه قرن بیست در دوران نفت از پیشتازان در این عرصه بوده است.

تغییر رهبری نیز ممکن است به این واقعیت رخ دهد که حداقل چهار پالایشگاه نفت در حال حاضر در چین در حال ساخت هستند، در حالی که کارخانه های مشابه در ایالات متحده تعطیل هستند.

به گفته این آژانس، ظرفیت کل پالایشگاه های چین می تواند به 1.2 میلیون بشکه در روز برسد که با پالایش نفت در سراسر انگلیس قابل مقایسه است.

در همین حال، اشاره شده است که تقاضای جهانی سوخت به دلیل بحران ناشی از بیماری کووید-19 کاهش یافته است، بنابراین حجم تولید و تصفیه نفتی نیز باید کاهش یابد.

این کاهش به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز رکورد زد که بیش از نیمی از آن به شرکتهای آمریکایی تعلق دارد.

پیش از این، اداره گمرکات چین آماری را منتشر کرد که براساس آن این کشور از جنوری تا اکتبر 2020 واردات نفت را 10.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2019 و واردات گاز را 4.7 درصد افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала