حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان

© REUTERS / Hamad I Mohammed حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان
 حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیرو‌های یمنی در یک عملیات موشکی تاسیسات نفتی آرامکو در شهر جده عربستان را هدف قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش یمن بامداد امروز دوشنبه از هدفگیری دقیق تاسیسات نفتی آرامکو در جده عربستان با موشک بالدار Quds 2,خبر داد.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن  وابسته به "حوثی ها"  در توییتر خود نوشت: نیروهای موشکی توانستند ایستگاه توزیع آرامکو در جده را با موشک بالدار ، Quds 2هدف قرار دهند.

وی افزود: موشک اخیراً پس از آزمایشهای عملیاتی موفقیت آمیز در عمق خاک عربستان که تاکنون اعلام نشده بود، مورد استفاده قرارگرفت.

سریع ادامه داد: : به کمک خداوند هدفگیری بسیار دقیق بود و آمبولانس ها و موتر اطفاء حریق به محل مورد نظر شتافتند.

وی گفت: این عملیات منحصر به فرد در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات سعودی ها علیه یمن صورت گرفت و در چارچوب آنچه نیروهای مسلح چند روز قبل از اجرای عملیات گسترده در اعماق خاک عربستان متعهد شدند انجام شد.

سخنگوی ارتش یمن همچنین خاطر نشان کرد: ما به شهروندان و شرکت های خارجی فعال در عربستان توصیه می کنیم این حملات ادامه دارد و آنها باید از تأسیسات حیاتی که مهم هستند دور شوند زیرا این تاسیسات در بانک اهداف ارتش یمن قرار دارند.

 گفتنی است که از ماه آگست سال 2014 ، در یمن، تقابل نیروهای دولتی و حوثی ها که قدرت را در این کشور در کنترل خود گرفته‌اند، ادامه دارد.

ازماه مارچ 2015 که نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نخستین بار مواضع حوثیان را در شمال یمن بمباران کردند، گمان می‌بردند که جنگ در این کشور کوچک همسایه چند هفته‌ای بیشتر طول نخواهد کشید.

پنج سال پس از آغاز آن جنگ داخلی، یمن امروز به ویرانه‌ای تبدیل شده و 80 درصد جمعیت 30 میلیون نفری آن بدون کمک‌های انسان‌دوستانه از خارج قادر به ادامه زندگی نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала