استولتنبرگ: هنوز زمان خروج از افغانستان نرسیده، سال آینده دراین مورد تصمیم می‌گیریم

© REUTERS / Ognen Teofilovskiاستولتبرگ: هنوز زمان خروج از افغانستان نیست، سال آینده تصمیم خواهیم گرفت
استولتبرگ: هنوز زمان خروج از افغانستان نیست، سال آینده تصمیم خواهیم گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو می‌گوید ماموریت ما در افغانستان هنوز به پایان نرسیده و کشور های عضو ناتو در ماه فبروری سال آینده در خصوص ادامه ماموریت در این‌کشور گفتگو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می‌گوید که هنوز زمان پایان بخشیدن ماموریت نظامی در افغانستان نیست و آیندۀ حضور ناتو در افغانستان که در نشست آیندۀ وزیران دفاع این پیمان که در ماه فبروری برگزار خواهد شد، مشخص می‌شود.

وی روز دوشنبه 23 نومبردر 66مین جلسۀ شورای پارلمانی ناتو گفت که این پیمان به ماموریت و حمایت از نیروهای افغان ادامه می‌دهد تا از مبدل شدن افغانستان به خلافت تروریستی داعش جلوگیری کند.

دبیر کل ناتو گفت: " ما با متحدان ناتو باید در اوایل سال آینده یک تصمیم بسیار دشوار مبنی بر اینکه آیا افغانستان را قبل از اول ماه می، که بخشی از توافق نامه بین آمریکا و طالبان است ترک کنیم ، اتخاذ نماییم. این یک تصمیم  فوق العاده دشوار است  که ما باید در جلسه وزرای دفاع ناتو در فبروری 2021 اتخاذ کنیم".

وی گفت جلسه ماه فبروری یک نشست مهم برای ناتو خواهد بود.

  مک‌ ماستر: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان نفرت‌انگیز است   - اسپوتنیک افغانستان
مک‌ مستر: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان نفرت‌انگیز است

استولتنبرگ گفت: "هیچ یک از متحدان نمی‌خواهد که دیرتر از ضرورت در افغانستان بماند. ما نمی‌توانیم این خطر را بپذیریم که افغانستان یکبار دیگر به سکویی برای دهشت افگنان بین‌المللی مبدل شود تا حملات را بر کشورهای مان طراحی و سازماندهی کنند."

دبیرکل ناتو با اشاره به کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و فعالیت های تروریستی داعش در آن کشور گفت: "نمی‌توانیم به داعش اجازه دهیم که افغانستان را مرکز خلافت تروریستی خود بسازد که در سوریه و عراق آن را از دست داد."

دبیرکل ناتو گفت که اکنون زمان پایان بخشیدن ماموریت نظامی در افغانستان نیست: "باید به خاطر داشته باشیم که با هم به افغانستان رفته بودیم و هروقت که فرصت مناسب باشد، با یک روش هماهنگ، باهم از آن کشور باید بیرون شویم."

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده هفتۀ گذشته دستور داد که 2000 نظامی امریکایی تا 15 جنوری از افغانستان به امریکا برگردانده شوند. در حال حاضر حدود 4500 نظامی امریکایی در افغانستان مستقر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала