حمایت پنتاگون از روند انتقال قدرت به بایدن

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا ضمن استقبال از روند انتقال قدرت به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، حمایت همه جانبه خود را ازاین روند اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده "پنتاگون" در بیانیه‌ای اعلام نموده که بلافاصله اجرای اقدامات به عنوان بخشی از روند انتقال قدرت به دولت جدید ایالات متحده به ریاست جو بایدن دموکرات را آغاز می کند.

وزارت دفاع توضیح داد که این اداره، دستور اجرای این اقدامات را از سوی کامالا هاریس، معاون رئیس جمهور آینده که شب 23 نوامبر با آنها تماس گرفت، دریافت نموده است.

تلاش ها به جایی نرسید/ از ترامپ خواسته شد که شکست را بپذیرد - اسپوتنیک افغانستان
تلاش ها به جایی نرسید/ از ترامپ خواسته شد که شکست را بپذیرد

در بیانیه پنتاگون دراین خصوص آمده است: "براساس نتیجه گیری رئیس اداره خدمات عمومی (GSA) دولت ایالات متحده ، ما بلافاصله به اجرای برنامه خود برای ارائه پشتیبانی مطابق با منشور، سیاست پنتاگون و تفاهم نامه بین کاخ سفید و تیم بایدن و هاریس شروع خواهیم کرد."

 پیشتر رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا (جی‌اس‌ای)، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داد که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است.

ترامپ هم در رشته توئیتی با تایید این مطلب گفت که دستور داده تا مقدمات مرسوم و لازم آغاز شود.

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: از ایمیل مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی برای فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به آمریکا تشکر می‌کنم، او مورد آزار و تهدید قرار گرفته و من نمی‌خواهم این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی تکرار شود.

این نخستین گام در دولت آمریکا برای شروع روند انتقال قدرت است که طی دو هفته گذشته جنجال آمیز شده بود چرا که دولت ترامپ با وجود گذشت دو هفته از مشخص شدن پیروزی جو بایدن در رای‌گیری سوم نوامبر، از ارسال چنین نامه‌ای از سوی اداره کل خدمات جلوگیری کرده بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سومنوامبر برگزار شد. رسانه ‌های بزرگ ایالات متحده و دموکرات‌ ها پیروزی بایدن را اعلام کرده اند. با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور، شکست خود را در انتخابات نپذیرفت و خواستار باز شماری آرا در شماری از ایالات شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала