آلمان به افغانستان سالانه 430 میلیون یورو کمک خواهد کرد

© Sputnikآلمان به افغانستان سالانه 430 میلیون یورو کمک خواهد کرد
آلمان به افغانستان سالانه 430 میلیون یورو کمک خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلمان قصد دارد سالانه تا 430 میلیون یورو کمک غیرنظامی به افغانستان اختصاص دهد.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اعلام کرده است که این کشور قصد دارد سالانه مبلغ 430 میلیون یورو به افغانستان کمک غیر نظامی داشته باشد.

بیجاشدگان داخلی کودکان   - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان ملل: حیات میلیون ‌ها افغان به کمک های جامعه جهانی بستگی دارد

ماس در اعلامیه گفته است: ""به نظر من بسیاری از سوی تفاهم ها در مورد افغانستان وجود دارد. احتمالاً بزرگترین تصور غلط این است که در 19 سال گذشته هیچ چیز تغییر نکرده است. از زمان مشارکت جامعه جهانی، امید به زندگی 20 سال افزایش یافته است، تعداد کودکان در مکاتب افزایش یافته است. درآمد سرانه 400٪ رشد کرده است، زنان و دختران به تحصیل و کار دسترسی دارند، خدمات صحی اساسی در سراسر کشور در دسترس است، اگرچه کارهای زیادی باید انجام شود." وی افزود که این همه پیشرفت‌ها زندگی میلیونها افغان را تغیر داده است.
وزیر خارجه المان از گفتگوها میان افغانان در دوحه استقبال کرد و گفت: "این فرصت آمده نباید ازدست برود. از طرف‌ها می‌خواهم که انعطاف پذیری خود را نشان دهند و گفتگوهای مستقیم را آغاز کنند. ما همچنان از هر طریق ممكن این مذاكرات را تشویق می كنیم."
ماس از طالبان خواست تا خشونت‌ها را پایان دهند تا اعتماد شهروندان افغانستان در مذاکرات افزایش یابد. وی گفت: "این امر می‌تواند راه را برای آتش بس كامل باز كند."
به گفته وی ، آلمان قصد دارد سالانه بالغ بر 430 میلیون یورو تخصیص دهد. مااس گفت: "ما در سال آینده حداكثر 430 میلیون یورو كمك مدنی ارائه خواهیم داد و اگر شرایط فراهم باشد قصد داریم این سطح را تا سال 2024 حفظ كنیم."
نشست ژنو با اشتراک بیش از هفتاد کشور و ده‌ها نهاد مالی جهان از فردا دوشنبه آغاز شد و برای دو روز ادامه پیدا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала