ترامپ سرانجام شکست را پذیرفت؛ روند انتقال قدرت به بایدن آغاز شد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ سرانجام شکست را پذیرفت؛ روند انتقال قدرت به بایدن آغاز شد
ترامپ سرانجام شکست را پذیرفت؛ روند انتقال قدرت به بایدن آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فعلی آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که دستور آغاز روند انتقال قدرت به جو بایدن را صادر نموده و اکنون کار های لازم در حال انجام است.

به گزارش اسپوتنیک، امیلی مورفی، رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا (جی‌اس‌ای)، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است. ترامپ هم در رشته توئیتی با تایید این مطلب گفت که دستور داده تا مقدمات مرسوم و لازم آغاز شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا که سعی داشت از موضوع انتقال قدرت فرار کند و نتایج انتخابات را زیر سوال برده بود در پیامی توئیتری نوشت:

من در راستای منافع کشورم، به اداره خدمات عمومی آمریکا دستور آغاز روند انتقال قدرت را داده ام.

از ایمیل مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی برای فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به آمریکا تشکر کنم، او مورد آزار و تهدید قرار گرفته است و من نمی‌خواهم این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی تکرار شود.

ترامپ افزود: پرونده ما با قدرت ادامه پیدا می کند. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که غلبه خواهیم کرد. در راستای منافع کشورمان، از امیلی و تیمش می خواهم که در رابطه با پروتکل های اولیه کاری را که لازم است انجام دهد. به تیمم هم همین را گفته

مورفی در نامه ای اعلام کرد که بایدن به منابع و خدمات فدرال دسترسی خواهد داشت تا روند انتقال قدرت به وی تسهیل شود.

 این نخستین گام در دولت آمریکا برای شروع روند انتقال قدرت است که طی دو هفته گذشته جنجال آمیز شده بود چرا که دولت ترامپ با وجود گذشت دو هفته از مشخص شدن پیروزی جو بایدن در رای‌گیری سوم نوامبر، از ارسال چنین نامه‌ای از سوی اداره کل خدمات جلوگیری کرده بود.

تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز از تصمیم دونالد ترامپ در راستای موافقت با انتقال مسالمت آمیز قدرت استقبال کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала