صالح: تحقیقات در مورد حمله به دانشگاه کابل به بن‌بست رسیده

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که تحقیقات در مورد حمله به دانشگاه کابل به بن‌بست رسیده و در حال حاضر انکشاف آن سخت و بطی شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در گزارش شش و نیم صبح امروز سه‌شنبه (4 قوس) خود گفته که در مورد حملات راکتی توسط طالبان داعشی بالای شهر کابل تحقیقات ادامه دارد. در روزهای آینده شما را در جریان قرار خواهیم داد. روی انکشاف سرنخ‌ها کار جدی آغاز گردیده است.

آقای صالح در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که برای ردیابی عاملان این حمله کار بیشتر نیاز است که به مرور زمان صورت خواهد گرفت.

او روز گذشته گفته بود که پرونده‌ی حمله به دانشگاه کابل را هفته‌ی آینده به دادگاه می‌سپارد. اکنون هم تأکید کرده است که طبق وعده، این پرونده را در اختیار دستگاه عدلی و قضایی کشور قرار می‌دهد.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: صداهایی در اختیار داریم که می‌گویند پشت تروریستان را رها کنید "شش‌ونیم" را نمانید

به گفته‌ی او، در دو روز گذشته 13 عضو گروه طالبان بازداشت شده‌اند که نظر به مصلحت و ضرورت، گاه گاهی دستار داعش را بر سر می‌کنند.

او تأکید کرده است که شماری از این افراد در ترور کارمندان دولتی در نواحی مختلف کابل به‌صورت مستقیم دخیل بوده‌اند.

صالح نوشته است: «از اعترافات طالبان داعش بر می‌آید که یک قسمت اختطاف‌های شهری را آنها انجام داده و از پول حاصله‌، عملیات‌های خود را تمویل می‌نمایند.»

معاون اول بیان داشته: «چنانچه وعده داده بودیم پوشش محل به محل کابل آغاز گردیده است. من از ناکامی‌ها چشم پوشی نمی‌کنم. من از درد و افسردگی مردم عزیز ما چشم پوشی نمی‌کنم.»

از سوی هم، معاون نخست رییس‌جمهور افزوده است: «متأسفانه جنگ شدت گرفته است و روش غلط و اشتباه‌آمیز مذاکرات در دو سال گذشته با گروه تروریستی طالبان در دوحه باعث شد که این گروه به جای فکر کردن به صلح صاحب اعتماد به نفس کاذب شده و سطح خشونت را بالا ببرد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала