صدیقی: پیشرفتی در گفتگوهای بین‌الافغانی صلح صورت نگرفته است

© Photo / ARGصدیقی: پیشرفتی در گفتگوهای بین‌الافغانی صلح صورت نگرفته است
صدیقی: پیشرفتی در گفتگوهای بین‌الافغانی صلح صورت نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست‌جمهوری از ادامۀ بن‌بست در گفتگوهای بین‌الافغانی صلح در دوحۀ قطر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری امروز چهارشنبه، (5 قوس)، در یک نشست خبری در کابل گفت که پیش‌رفت خاصی در روند گفتگوهای بین‌الافغانی صلح به میان نیامده و بن‌بست هم‌چنان پابرجاست.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
صدیق صدیقی: روی‌کرد گروه طالبان خشن و جنگ طلبانه است

به گفتۀ سخنگوی ریاست‌جمهوری، هرچند دولت افغانستان برای نشان‌دادن حسن نیت و آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پنج هزار زندانی گروه طالبان را رها کرد؛ اما این گروه در بدل رهایی زندانیانش، هیچ اقدامی مبنی به بهبود وضعیت انجام نداده است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری گروه طالبان را مسئول ادامۀ بن‌بست در گفتگوهای بین‌الافغانی عنوان می‌کند.

آقای صدیقی می‌گوید، با آن‌که حکومت و هیأت گفتگوکنندۀ دولت افغانستان برای پیشرفت‌ها در گفتگوهای صلح تلاش می‌کنند، اما  خواست گروه طالبان برای پیش‌برد گفتگوها بی‌جا و خلاف منافع ملی‌ست. به گفتۀ او، قرار نیست حکومت به خواست این گروه تمکین کند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌افزاید، خواست‌های طالبان خلاف قانون اساسی، خواست مردم افغانستان و نظام جمهوریت است و دولت آن را پذیرفته نمی‌تواند.

صدیقی می‌گوید، اگر طالبان خواست مردم افغانستان را برای برقراری صلح و آتش‌بس نمی‌پذیرند؛ اما باید به خواست جامعۀ جهانی تن دهند.

بن‌بست در روند گفتگوهای بین‌الافغانی در حالی‌ پابرجاست که در این اواخر گزارش‌هایی مبنی به از میان‌رفتن اختلافات روی کارشیوۀ گفتگوها وجود داشت.

دو ماه و نیم از آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی در دوحۀ قطر می‌گذرد؛ اما دو طرف هنوز هم روی کارشیوۀ پیش‌برد گفتگوها به توافق نرسیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала