شریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها

© sputnik/TAشریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها
شریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول اشرف غنی گفته است که در جلسه شش و نیم صبح رسانه‌ها حضور داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با نشر گزارش همه روزه از کارکردهای روزانه خود از شریک ساختن محتویات پرونده قتل یما سیاوش با مطبوعات خبر داده است.
آقای صالح گفته است که در جلسه شش و نیم صبح، 9 تن از چهره های رسانه‌ای افغانستان حضور داشتند.

عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کشتن "یما سیاوش" جنایت نابخشودنی و فراموش ناشدنی است

معاون اول ریاست جمهوری نوشته است که محتویات دوسیه با رسانه های محترم شریک ساخته شد و از آنها خواهش نمودیم که نشر متباقی مسایل مطروحه در جلسه را با مدنظرداشت ملاحظات محرمیت میتوانند بنویسند ولی ثبت صدا و تصویر وجود نداشت. بخش هایی از جلسه کاملا سری بود و ما بر اساس اعتماد بر مطبوعات مسوول و با تعهد افغانستان از آنها خواهش کردیم نشر نکنند. انشالله. مهمانان با چهارچوب کاری جلسات شش و نیم از دید مدیریتی – استراتیژی اقدام - هماهنگی حضوری و رخ در رخ – حس استعجالیت و رسیده گی به موقع به مسایل و روش های پیگیری پرونده ها و وظایف معلومات اولیه ولی دست اول بدست آوردند."
این درحالیست که ده روز پس از کشته‌شدن یما سیاوش، مجری سابق تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز» و مشاور امور روابط عامه‌ی آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی (د افغانستان بانک)، خانواده‌ی او در شکایت‌نامه‌ای این رویداد را «مرموز» خوانده و خواستار بررسی آن از سوی دولت شده است.
شکایت‌نامه که اخیرا منشتر شده، آمده است که آقای سیاوش چند هفته پس از تقررش به عنوان مشاور امور روابط عامه‌ی آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی، «به‌طور مرموز با انفجار بمب در موتر دولتی مربوط این بانک» کشته شده است.

یما سیاوش و دو همکار دیگرش (شنبه، 17عقرب) در انفجار ماین در شهر کابل کشته شدند. مسئولیت این حمله را هنوز شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала