یاد فراموشی موقت مشکل اساسی بهبودیافتگان کووید-19

© AP Photo / Felipe Danaیاد فراموشی موقت مشکل اساسی بهبودیافتگان کووید-19
یاد فراموشی موقت مشکل اساسی بهبودیافتگان کووید-19 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان مغز و اعصاب می گویند که ویروس کرونا بر توانایی های ذهنی انسان تاثیرات منفی می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "روسیسکایا گازِتا" می نویسد که برای بهبودیافتگان ویروس کرونا به طور موقت با یاد فراموشی و حس بویایی دست و پنجه نرم ‌می‌کنند.

بسیاری از بیماران ویروس کرونا در روسیه به مشکل یاد فراموشی گرفتار شده اند. آنان نمی توانند حتی نام چیزهای آشنا را به خاطر بسپارند. حتی آنان به جای می‌روند و فراموش می کنند که چرا رفته اند. بعضی از بیماران حتی از گم شدن زمان شکایت دارند، به عنوان مثال یک ساعت کامل برای آنها پنج دقیقه می‌گذرد.

کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
فواید ویروس کرونا به صحت انسان

نیکولای سختیارنو، داکتر و رئیس بخش بازتوانی مرکز طبی "Euromed"، در این خصوص می گوید که که چنین واکنش هایی با مسمومیت عمومی بدن همراه است بخاطری‌که در درجه اول بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد.

او افزود: "بافت عصبی در مقابل توکسین اساس است، به دلیل او ابتدا رنج می‌برد، تاکنون کسی نمیداند که این علائم چی زمانی میاید".

او تاکید کرد، که در چنین مواردی، به بیماران تقویت کننده کلی تجویز می‌شود. به بیماران توصیه می شود که روزانه در مسیر های جدید قدم بزنند، زبان خارجی و شعر یاد بیاموزند و معماها را حل کنند. همچنان انجام تقویت حرکات ظریف، جمع آوری موزیک، رسم، گلدوزی و مجسمه سازی از پلاستیک نیز به این بیماران توصیه می‌شود.

با این حال، چندی پیش متخصصان مغز و اعصاب بریتانیایی و امریکایی از کالج امپریال لندن دریافتند که ویروس کرونا بر توانایی های ذهنی انسان تاثیرات منفی می گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала