آذربایجان سفیر فرانسه در باکو را احضار کرد

© REUTERS / Denis Balibouseآذربایجان مراتب اعتراض خود به قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ را اعلام کرد
آذربایجان مراتب اعتراض خود به قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زاخاری گروسا، سفیر فرانسه در باکو به دلیل تصویب قطعنامه مجلس سنای فرانسه در مورد به رسمیت شناختن قره‌باغ کوهستانی به وزارت خارجه آذربایجان احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک، لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان از احضار سفیر فرانسه در باکو و تحویل یادداشت اعتراضی آذربایجان به قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ خبر داد.

عبدالله اوا گفت:"سفیر فرانسه در آذربایجان به وزارت خارجه احضار شد. پس از دیدار با وی، یادداشت اعتراض به سفیر فرانسه تحویل داده شد".

واکنش باکو به قطعنامه سنای فرانسه درمورد به رسمیت شناختن قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش باکو به قطعنامه سنای فرانسه درمورد به رسمیت شناختن قره‌باغ

روز گذشته، سنای فرانسه قطعنامه به رسمیت شناختن قره باغ را با کسب اکثریت آرای نمایندگان به تصویب رساند.

وزارت خارجه آذربایجان همچنان تاکید کرد که به رسمیت شناختن قره‌باغ کوهستانی توسط پاریس به نفع کسی نخواهد بود.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به تاریخ ۱۰ نومبر اعلامیه‌یی را تصویب کردند که براساس آن اقدامات جنگی در قره‌باغ کوهستانی متوقف و نیروهای حافظ صلح روسیه در خط سرحدی و همچنان دهلیز لاچین که قره‌باغ کوهستانی و ارمنستان را وصل می‌کند، مستقر شوند. مدت استقرار این نیروهای پنج سال است و در صورتی که یکی از طرفین ۶ ماه قبل از ختم این مدت، از قصد خود برای فسخ این ماده خبر ندهد، برای پنج سال دیگر تمدید می‌شود.

علاوه بر این، براساس اعلامیه مذکور، طرفین درگیر در مواضع دست‌داشته متوقف می‌شوند. آذربایجان کنترول بر مناطق آغ‌دام، قزاق، کلبجر و لاچین را به دست گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала