تمدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان تا پایان سال

© REUTERS / Kay Nietfeldتمدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان تا پایان سال
تمدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان تا پایان سال  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آلمانی با توجه به ادامه شیوع کرونا، محدودیت‌های کرونایی را تا اول جنوری در این کشور تمدید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، قرنطین سختگیرانه در آلمان که در ابتدا قرار بود تا پایان ماه نوامبر اعمال شود، تا 20 دسمبر ادامه خواهد داشت و احتمالاً این محدودیت‌های کرونایی تا اول جنوری سال آینده تمدید خواهد شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست با فرمانداران 16 ایالات این کشور اعلام کرد تدابیر اتخاذ  شده در 28 اکتوبر همچنان ادامه دارد. فعلاً تا 20 دسمبر. وی افزود که «اما ما موافق هستیم که به دلیل تعداد زیاد موارد ابتلا، این محدودیت کرونایی تا اول جنوری تمدید شود.

با این حال، قرار است برای دوره کریسمس و تعطیلات پایان سال میلادی مقررات آسان گیرانه‌تری وضع شود.

در تاریخ 2 نوامبر، آلمان قرنطین سختگیرانه را به‌خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا اعلام کرد. به دستور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، رستورانت‌ها، بارها، سینما‌ها، اماکن تفریحی، باشگاه‌های بدن سازی، حوض‌های آب‌بازی تعطلیل شدند و کار مغازه‌ها نیز محدود شده بود. بر اساس مقررات تا پیش از تعطیلات سال نو میلادی حداکثر پنج نفر از دو خانواده حق دورهمی دارند و در تعطیلات هم 10 نفر از دو خانواده مجازند به دیدار هم بروند. البته این مقررات کودکان زیر 14 سال را شامل نمی‌شود.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، با مهار شیوع کرونا و آمار پایین مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در مقایسه با همسایگانش در مرحله نخست شیوع ویروس، مورد تمجید و تحسین گسترده‌ای قرار گرفت، اما اکنون همچون بسیاری از دیگر کشور‌های اروپایی در میانه موج دوم شیوع کووید-19 قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала