حبس 25 ساله و جریمه نقدی برای مهاجران غیرقانونی افغانستان در ایران

© Photo / U.S. Embassy Kabulحبس 25 ساله و جریمه نقدی برای مهاجران غیرقانونی افغانستان در ایران
حبس 25 ساله و جریمه نقدی برای مهاجران غیرقانونی افغانستان در ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی رسانه‌های ایرانی از احتمال تصویب طرحی توسط پارلمان «مجلس شورای اسلامی» این کشور خبر می‌دهند که بر اساس آن، مهاجران غیرقانونی از جمله شهروندان افغانستان، 25 سال زندانی و دو هزار 400 دالر جریمه نقدی می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق نیوز، قرار است در «مجلس شواری اسلامی» رای گیری شود که در صورت تصویب نهایی آن، حبس 25 ساله و جریمه یکصد میلیون تومان (حدود 2400 دالر) برای مهاجران غیرقانونی از جمله شهروندان افغانستان درنظر گرفته شود.

ظریف: با وجود جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، از بیش از سه میلیون افغان میزبانی کردیم - اسپوتنیک افغانستان
ظریف: با وجود جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، از بیش از سه میلیون افغان میزبانی کردیم

 مجلس شورای اسلامی ایران به تازه‌گی طرحی با عنوان «ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز» را نهایی کرده و قرار است برای تصویب در پارلمان ایران به رأی گذاشته شود.

در این طرح آمده که هر شهروند خارجی که «بدون مجوز» وارد ایران شود یا در ایران اقامت و تردد داشته باشد، افزون بر اخراج از این کشور، به 25 سال زندان، جریمه نقدی سنگین و «مصادره اموال» محکوم می‌شود.

بر این اساس، تصمیم‌گیری در مورد «اخراج» اتباع غیرقانونی یا «حبس و جریمه نقدی» آنان به دادگاه واگذار شده و در صورت تصویب این طرح، قاضی می‌تواند برای مهاجران غیرقانونی افغانستان حکم اخراج از ایران یا «جریمه نقدی و حبس» را صادر کند.

هم‌چنان در بخشی از طرح تازه پارلمان ایران آمده است، شهروندان ایرانی که در فراهم‌سازی محل سکونت، جابه‌جایی اتباع غیرقانونی، اقامت و رفت‌وآمد آنان نقش داشته باشند «اموال، درآمد و دارایی» ناشی از این عمل‌شان از سوی حکومت مصادره می‌گردد.

چند ماه پیش گلوله‌باری سربازان ایرانی بر یک موتر حامل مهاجران افغانستان در شهر یزد این کشور، واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و سبب اعتراض نهادهای پشتی‌بان حقوق بشر و شهروندان افغانستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала