دلایل احساس گرسنگی در وقت سیری

© Depositphotos.com / choreograph احساس گرسنگی
احساس گرسنگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دائم گرسنه بودن لزوماً به این معنی نیست که غذای کافی دریافت نمی کنید. این می تواند یک اختلال در غذا خوردن و یا برخی از شرایط طبی باشد و غیره باشد.

در اینجا برخی از دلایل افزایش گرسنگی در شما ذکر شده است .

1-                خیلی کم می خوابید

© Depositphotos.com / MitaStockImagesДевушка в постели с головой под подушкой
دلایل احساس گرسنگی در وقت سیری - اسپوتنیک افغانستان
Девушка в постели с головой под подушкой

وقتی کمتر از هشت ساعت می خوابیم، تعادل هارمون های که مسئولیت احساس سیری را دارند مختل می شود. بنابراین، سطح هارمون "گرسنه" گرلین افزایش می یابد، اما محتوای لپتین، که به ما کمک می کند تا احساس سیری کنیم، برعکس، به سرعت در حال کاهش است. علاوه بر این، وقتی کم می خوابیم، سطح یک ماده کیمیایی در خون افزایش می یابد، که باعث می شود از غذا احساس لذت خاصی کنیم (اتفاقاً تولید همان ماده با کشیدن ماری جوانا تحریک می شود). بنابراین اگر دائماً وسوسه می شوید چیزی را بجوید، فکر کنید که آیا کافی خواب کرده اید؟

2-     شما پروتئین زیاد نمی خورید

مخصوصاً از طرف صبح. مطالعه ای که توسط محققین دانشگاه میسوری انجام شد نشان داد، کسانی که صبحانه تخم مرغ می خورند نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند یا کابوهیدرت ترجیح می دهند احساس گرسنگی کمتری دارند.

CC0 / Pixabay / Алкоголь и еда
دلایل احساس گرسنگی در وقت سیری - اسپوتنیک افغانستان
Алкоголь и еда

3-    چربی کمی می خورید

چربی های اشباع نشده فقط برای سیستم قلبی عروقی مفید نیستند: آنها معده ما را پر می کنند و تولید هارمون های سیری را تحریک می کنند.

4-    زیاد نمی نوشید

یکی از مهمترین دلایل پرخوری عدم توانایی تشخیص تفاوت بین گرسنگی و تشنگی است. ما اغلب این دو حس را اشتباه می گیریم و وقتی واقعاً نیاز به نوشیدن داریم غذا می خوریم. دکتوران توصیه می کنند هر زمان که احساس گرسنگی کردید، باید اول نصف گیلاس آب بنوشید. به هر حال، نتایج یک مطالعه که در آن نزدیک به 20 هزار داوطلب شرکت کردند ، نشان داد، افرادی که فقط

© Depositphotos.com / Mr.Siriwat NakhaДевушка смахивает слезы
دلایل احساس گرسنگی در وقت سیری - اسپوتنیک افغانستان
Девушка смахивает слезы
 یک گیلاس آب بیشتر در روز می نوشند، در پایان رژیم روزانه خود را با 205 کالری کاهش می دهند.

 

5-    خیلی عصبانی میشوید

وقتی که استرس می کنیم هارمون کورتیزول تولید می شود و آن ارتباط مستقیم با گرسنگی دارد: هرچه سطح بالاتر باشد، سطح قند خون نیز بالاتر می رود. بنابراین ساده است: هرچه مدت بیشتری تحت فشار روانی قرار بگیریم، احساس غذا خوردن بیشتر می شود (و افسوس که در نهایت مقاومت به انسولین بیشتر می شود). بنابراین وقت آن است که روش خود را برای از بین بردن استرس پیدا کنید

© Sputnik / Дмитрий Коробейников /  مراجعه به بانک تصاویر Плов
دلایل احساس گرسنگی در وقت سیری - اسپوتنیک افغانستان
Плов

6-    شما بیش از حد کربوهایدرت میخورید

و بیشتر این کربوهایدرات ها ساده هستند. کربوهایدرات های به اصطلاح "پیچیده" سرشار از فیبر هستند - ماده مفیدی که به هضم غذا کمک، معده را پر می کند و به متابولیسم سریع مساعدت می نماید. اما کربوهایدرت ها، متشکل از آرد فرآوری شده، معمولاً فاقد فیبر هستند، آنها به سرعت در بدن پردازش می شده باعث افزایش شدید گلوکز می گردند، که در نتیجه احساس گرسنگی کنیم.

7-     عکسهای غذا در شبکه های اجتماعی

 اشتها نه تنها هنگام غذا خوردن، بلکه هنگام تماشای تصاویر جذاب و دهان پر از غذا نیز به وجود می آید. بلی، فقط اگر یک بار به عکس سالاد پیچیده، یک کیک زیبا یا یک مرغ سرخ شده نگاه کنیم - عاجل خون به مناطقی از مغز ما می رود که وظیفه تشخیص طعم را دارند. و ما بارها و بارها احساس گرسنگی می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала