آغاز برکناری نیروهای ویژه آسترالیایی در پیوند به جرایم جنگی در افغانستان

CC0 / / آغاز برکناری نیروهای ویژه آسترالیایی در پیوند به جرایم جنگی در افغانستان
آغاز برکناری نیروهای ویژه آسترالیایی در پیوند به جرایم جنگی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آسترالیا پس از نشر گزارش درمورد جنایات جنگی نظامیان آسترالیایی در افغانستان، روند برکناری نیروهای ویژه را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گزارش مذکور در هفته گذشته توسط انگوس کمپبل، فرمانده نیروهای مسلح آسترالیا نشر شد. در دوسیه مذکور اسناد و شواهد ۳۹ قتل انجام شده توسط نیروهای ویژه آسترالیایی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در افغانستان، وجود دارد. در میان قربانیان این جنایات جنگی علاوه بر سربازان افغان، باشندگان ملکی نیز وجود دارند.

جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست - اسپوتنیک افغانستان
جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست

براساس اطلاعات شبکه تلویزیونی ABC، دست کم ۱۰ نیروی غند ویژه هوایی نیروهای مسلح آسترالیا که با این قضایا ارتباط دارند، مکتوب برکناری از وزارت دفاع آسترالیا را دریافت کرده اند. گفته می‌شود به این افراد برای ارایه جواب ۱۴ روز وقت داده شده است.

در گزارش این شبکه آمده است که وزارت دفاع آسترالیا در ظرف چند روز پس از نشر گزارش درمورد جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان، دست به کار شده و برکناری نیروهای ویژه را آغاز کرده است. گفته می‌شود که این نیروهای "شریک جرم" و یا "شاهد عینی" قتل افراد بی‌گناه توسط نیروهای ویژه آسترالیایی بوده اند و شامل ۱۹ نظامی که محکمه پیشنهاد کرده است تا به پولیس فدرال سپرده شوند، نمی‌باشند.

Australian soldiers Afghanistan (File) - اسپوتنیک افغانستان
Australian soldiers Afghanistan

سخنگوی وزارت دفاع آسترالیا گفته است: "وزارت دفاع تایید می‌کند که اقدامات اجرایی در قبال برخی از نظامیان آسترالیایی مطابق قانون و سیاست این وزارت، روی دست گرفته شده است".

قبل از این روزنامه دیلی میل گزارش داده بود که پس از نشر گزارش درمورد جنایات جنگی نظامیان آسترالیایی در افغانستان، ۹ تن از نیروهای ویژه آسترالیا خودکشی کرده اند. خودکشی این افراد (۸ مرد و یک زن) که در طول سه هفته، یک مورد بی‌سابقه در تاریخ ارتش آسترالیا می‌باشد. تاهنوز اسناد و شواهدی مبنی بر دست داشتن این نظامیان در جرایم جنگی در افغانستان، در دست نیست. اما کارشناسان به این باور اند که ممکن است آغاز تحقیقات درمورد این جرایم، منجر به دست زدن این نظامیان به خودکشی شده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала