واکنش‌ها در روسیه به پلان‌های امریکا برای تحریم وزارت دفاع روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaواکنش‌ها در روسیه به پلان‌های امریکا برای تحریم وزارت دفاع روسیه
واکنش‌ها در روسیه به پلان‌های امریکا برای تحریم وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلان‌های امریکا برای وضع تحریم‌ها علیه وزارت دفاع روسیه و شرکت‌های صنعتی در روسیه، تلاش امریکایی‌ها برای مبارزه با رقیبان و یا علاقمندی توقف همکاری مسکو و پکن در راستای تسلیحات استراتژیک می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، اندری کلیموف، رئيس کمیسیون دفاع از حاکمیت مجلس سنای روسیه می‌گوید: "ایالات متحده امریکا باز هم تلاش نهایی برای خفه‌ساختن ما را انجام می‌دهد. البته که در بخش‌هایی که برای آنها حساس اند و بخش‌هایی که برای امریکایی‌ها تنش رقابتی ایجاد می‌کنند".

 اظهارات سفیر روسیه در ارتباط به تحریم شدن شرکت‌های روسی از سوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات سفیر روسیه در ارتباط به تحریم شدن شرکت‌های روسی از سوی امریکا

همچنان ایلینا پانینا، عضو کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه به این باور است که وضع تحریم‌های مذکور تلاشی است برای توقف همکاری روسیه و چین در بخش تسلیحات استراتژیک و همچنان ایجاد مزاحمت برای شرکت‌های صنعتی روسیه با شرکای خارجی شان. به باور این عضو پارلمان روسیه، هدف دیگر امریکایی‌ها – در معرض خطر قراردادن همکاری با شرکت‌های روسی در بخش ساخت طیاره‌های ملکی، می‌باشد.

پیش از این گزارش شده بود که ممکن است امریکا علیه وزارت دفاع روسیه و شماری از شرکت‌های صنعتی در بخش دفاعی و ملکی که یکی از آنها با اداره امور رئيس جمهور روسیه مرتبط است، تحریم وضع کند.

براساس بسته جدید تحریماتی دولت ترامپ، تحریم‌های جدید علیه ۸۹ شرکت چینی که با نظامیان همکاری می‌کنند و ۲۸ شرکت روسی در بخش هوایی، راکتی – فضایی و اتمی و همچنان مراکز علمی، وضع خواهند شد.

ممکن است در فهرست تحریماتی جدید موسسه‌های شرکت دولتی "روس‌اتم" که در ساخت تسلیحات پیشرفته شرکت داشت، دو شرکت "روس کوسمس" و همچنان تولیدکنندگان هلیکوپترها و ماشین‌های طیاره، طراحان و فروشندگان پرزه‌جات طیاره‌ها، شامل باشند.

اخیرا وزارت خارجه امریکا از وضع تحریم‌ها علیه سه شرکت روسی خبر داده بود. براساس این تحریم‌ها، هرنوع کار و فعالیت با این شرکت‌ها برای ارگان‌های دولتی امریکا منع می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала