پس از سقوط ولسوالی دهراوود مردم تأسیسات عامه را به تاراج بردند+ویدیو

© Sputnikپس از سقوط ولسوالی دهراوود مردم تأسیسات عامه را به تاراج بردند+ویدیو
پس از سقوط ولسوالی دهراوود مردم تأسیسات عامه را به تاراج بردند+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، رئیس پیشین شورای ولایتی ارزگان می‌گوید مربوط به غارت‌بردن‌ دارالمعلمین این ولسوالی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، امان‌الله هوتکی، رئیس پیشین شورای ولایتی ارزگان در مورد ویدیویی که در رسانه‌ها و صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود گفته است، پس از انکه ولسوالی دهراوود به دست طالبان سقوط کرد مردم به چور کردن تاسیسات عامه شروع کردند.
وی افزوده است، ویدیویی که به نشر رسیده است مربوط به غارت‌بردن‌ دارالمعلمین این ولسوالی‌ست.
آقای هوتکی افزوده است، دارالمعلمینی که ویدئوی به تاراج‌‌بردن آن در رسانه‌های اجتماعی پخش شده، با همه امکانات مجهز بوده است. به گفتۀ او، مردم همه‌چیز را از بین برده و ساختمان دارالمعلمین را به ویرانه مبدل کرده‌اند.


رئیس پیشین شورای ولایتی افزوده است که علاوه بر دارالمعلمین، تمام مدارک مدیریت معارف، ریاست شهرداری و فرمان‌دهی پولیس نیز به تاراج برده شده‌ است. او از طالبان می‌خواهد که از بیت‌المال محافظت کرده و از چپاول‌گری آن جلوگیری کنند.
حدود دو هفته پیش گروه تروریستی طالبان کنترول این ولسوالی را در دست گرفتند. اما احمدشاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان گفته بود که ارتش افغانستان به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان "عقب‌نشینی تاکتیکی" کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала