پیشبینی سیاست خارجی جو بایدن

© AP Photo / Steven Senneجو بایدن
جو بایدن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان سیاست خارجی بایدن به مثابه رئیس جمهور منتخب امریکا پیش بینی گفته اند که او در قدم اول روش های را که دونالد ترامپ در روابط با دیگر کشورها استفاده می کرد، کنار خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان طی مصاحبه با فایننشال تایمز جوانب مفید سیاست خارجی جو بایدن را پیشبینی نموده اظهار داشته اند که نامزد حزب دموکرات، پس از به مقام رسیدن، روش های را که دونالد ترامپ، رهبر فعلی امریکا در روابط با دیگر کشورها استفاده می کرد، کنار خواهد گذاشت.

بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است

مارتین ایندیک سفیر پیشین امریکا در اسرائیل، که فعلاً در شورای روابط خارجی فعالیت می نماید، معتقد است که دولت بایدن حمایت از تغییر رژیم در سایر کشورها را متوقف کرده و سعی خواهد کرد تا آنجای که ممکن است از کودتا های در حال اجرا فاصله بگیرد. کریم سجادپو ، کارشناس سیاست خارجی در اوقاف کارنگی صلح بین المللی، به نوبه خود خاطر نشان کرد که رئیس جمهور جدید ماجراجویی های مختلف نظامی را کنار می گذارد و بر راه حل های دیپلماتیک برای درگیری های در حال ظهور تمرکز می کند - این اهداف به ویژه ، با انتصابات اعلام شده به سمت وزیر امور خارجه مشهود است. و مشاور امنیت ملی به ترتیب تونی بلینکن و جیک سالیوان.

به گفته چارلز کوپچان(Charles Kupchan)، که در تیم بایدن در دوران مبارزات انتخاباتی کار می کرد و همچنین در دولت باراک اوباما نیز خدمت نموده است، نامزد دموکرات در سیاست خارجی خود عملی تر از ایدئولوژیک هدایت می شود. به طور مشخص، ممکن است منجر به این واقعیت شود که واشنگتن، از جنگ های خاورمیانه ناامید شده، فعالیت نظامی خود را کاهش دهد.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کرملین به گفته های بایدن در مورد "تهدید روسیه"

برعلاوه، تحلیلگران می گویند که بایدن، ظاهراً قصد دارد سیاست های انزوا طلبانه ترامپ را کنار بگذارد و روابط خود را با متحدین سنتی ایالات متحده در اروپا تقویت کند. در همان زمان، به احتمال زیاد، تیم رهبر جدید امریکا از برقراری ارتباط نزدیک با کشورهای که رئیس جمهور فعلی با آنها در برقراری روابط فعال بوده است - اسرائیل ، عربستان سعودی ، برازیل ، پولند و هنگری متوقف خواهد شد. در همان زمان ، بسیاری از کارشناسان اتفاق نظر دارند که تصامیم سیاست خارجی بایدن سخت تر از تصمیمات اوباما است ، که برخی او را به دلیل ترسو بودن و بلاتکلیف بودن انتقاد کرده اند.

از دیدگاه ایدئولوژیکی، بایدن قصد دارد به ایده انحصارگرایی ایالات متحده و ارتقأ این کشور به عنوان یک رهبر اخلاقی بازگردد.

قابل ذکراست که اوایل ماه نوامبر، بایدن علنی اظهار داشت که قصد دارد در 100 روز اول ریاست کاخ سفید انجام دهد. اول از همه، این سیاستمدار قصد دارد قانون مهاجرت را تغییر دهد و همچنین مصوبات ترامپ در مورد محیط زیست را لغو کند.

necessary انتخاباتی لازم برای پیروزی را بدست آورد و بدین ترتیب ترامپ را شکست داد. دموکرات پیش از این خود را به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرده است. ترامپ نیز به نوبه خود گفت که بایدن خیلی زود خود را رهبر جدید این کشور خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала