امروز بروسلی 80 ساله می شد

عضو شوید
بروسلی زندگی کوتاه اما بسیار رنگارنگ داشت. نام او به یک نام خانوادگی تبدیل شده است و فلسفه او میلیون ها پیرو دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرعت یوزپلنگ. پیگیری حرکات بروسلی کار ساده نیست. برای اینکه بیننده بتواند تأثیر او را ببیند، هنرنمائی بروسلی با کمره های خاصی 32 فریم در ثانیه به جای24 فیلمبرداری شد.

او می توانست فقط با یک انگشت سینه کشی کند و از فاصله سه سانتی متر تا چند متر یک نفر را با ضربه به زمین بیندازد. بروس لی به طور تصادفی توانایی های خارق العاده خود را کشف کرد: حین جوانی به رقص رو آورد، اما پس از درگیری با همسالان خود، به ورزش های رزمی مانند جودو، جیو-جیتسو، کونگ فو علاقهمند شد. او همه هنرهای رزمی ممکن را آموخت و میتود جیت کان دو خود را ایجاد کرد.

Афганский Брюс Ли – Абас Ализадэ - اسپوتنیک افغانستان
عباس علیزاده بروسلی افغانی در هالیوود

"راه مشت پیشرو" روشی است که بروسلی تکنیک خود را نامیده است. او که پسر رقاص بود، آرزوی هنرنمایی در فیلم سینمایی را داشت. به همین علت مشغول فرهنگ هنرهای رزمی در صنعت شد.

"کهکشان بازیگرانی مانند ژان کلود ون دام، دالف لوندگرن، جکی چان و بقیه - بطور کل همه آنها بعد از بروسلی بودند. زیرا او اولین کسی بود که هنرهای رزمی را به عنوان نقش اصلی یک بازیگر در آورد.»

مشت خشم، رئیس بزرگ، راه اژدها. در دهه 1970 فیلم های با بروسلی موفقیت چشمگیری داشتند. این دوئل ها واقعاً دیدنی بودند، زیرا خود استاد آنها را به صحنه عملی می کرد.

والری درکاچ ، کارگردان بدلکاری در این ارتباط می گوید: «متأسفانه، او نتوانست همه این ترفندها را در مورد یک فرد عادی نشان دهد. بر این اساس، او به عنوان یک نمایشگر خوب و یک تهیه کننده خوب  البته افراد شایسته ای را برای صحنه های فیلم خود انتخاب کرد که یکی از این نمونه ها چاک نوریس است».

نخستین فلم بروسلی افغانی ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین فلم بروسلی افغانی ساخته شد

سازندگان فیلم اعتراف می کنند که نمایش های رزمی فقط رقص است، رقص آموخته شده ای که از جنگ تقلید می کند. برای بروسلی، این یک نبرد معنادار و واقعی است. بدلکار فیودور استاریخ روسی با تکیه بر تخنیک خود، نبردها را در فیلم "اسکیف" به صحنه برد.

فیودور استاریخ ، بدلکار، کارگردان فیلم می گوید: «رقص رزمی بروسلی دقیق به اساس مبارزه واقعی آموخته شده بود. نحوه برخورد نبردها با یکدیگر، نحوه وارد نمودن ضربه، منطق واقعی را پشت سر خود داشت. او اولین کسی بود که منطق واقعی این مبارزه را ساخت ».

ستاره فیلم و فیلسوف بروسلی زندگی کوتاه اما درخشان داشت: او در 32 سالگی بر اثر خونریزی مغزی درگذشت. او به مثابه شخص انقلابی در دنیای سینما به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد قرن بیستم شناخته می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала