ملاقات سرپرست وزارت دفاع امریکا با مقامات قطر

© REUTERS / Fadi Al-Assaadالدوحة - قطر
الدوحة - قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع امریکا امروز در دوحه با «خالد بن محمد العطیه» معاون صدراعظم قطر و مشاور وزارت دفاع این کشور دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، کریستوفر میلر که پس از عزل «مارک اسپر» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا به سرپرستی پنتاگن منصوب شده به منظور بررسی مسائل مشترک میان امریکا و قطر و همکاری نظامی بین دو کشور در راس هیئتی، به دوحه سفر کرده است.

پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگن نمایندگان نظامی خود را در بعضی کشورها تغییر می‌دهد

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که در دیدار مقام امریکایی با خالد بن محمدالعطیه که شماری از قوماندانان و افسران نیروهای مسلح قطر نیز در آن حضور داشتند، روابط نظامی بین دو کشور دوست و راه‌های تقویت و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه هم در سفر به بحرین با وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

در بیانیه پنتاگن آمده است، سفر میلر همچنین با هدف رسیدگی به «منافع امنیتی و اولویت‌های مبارزه با افراط‌گرایی و مقابله با فعالیت‌های مخربی انجام می شود  که حق حاکمیت کشورها و ثبات در منطقه را تهدید می‌کنند.»

وزیر خارجه امریکا هم یک هفته پیش در چارچوب سفر دوره‌ای خود پس از سفر به اسرائیل و امارات وارد قطر شد و با مقامات این کشور دیدار کرد.

نزدیک به 13 هزار نظامی امریکایی که اکثر آنها از قوای هوایی این کشور هستند در پایگاه هوایی «العدید» قطر در 30 کیلومتر جنوب غرب دوحه مستقر هستند و واشنگتن مدعی است که از این پایگاه که بزرگ‌ترین پایگاه آن در خاورمیانه است، برای جنگ با داعش در سوریه و عراق استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала