موج دوم کرونا در افغانستان/ثبت 123 مورد جدید ابتلا و مرگ سه بیمار در شبانه‌روز گذشته

© Photo / MoPH fbکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه روز جمعه، هفتم قوس با نشر آمار روزانه ابتلا به کرونا گزارش داده است که در شبانه‌روز گذشته سه بیمار COVID-19جان باخته و 132 بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، 923 نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای خصوصی و دولتی تست شده که نتایج آزمایش 123 مورد آن مثبت تشخیص شده است.

از میان 923 نمونه‌ی مشکوک، 647 نمونه‌ی آن در لابراتوارهای وزارت صحت و 276 نمونه‌ی دیگر آن در لابراتوارهای شخصی تست شده است.

موج دوم ویروس کرونا در افغانستان؛ دست‌کم 90 هزار تن مبتلا خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
موج دوم ویروس کرونا در افغانستان؛ دست‌کم 90 هزار تن مبتلا خواهند شد

123 مورد مثبت کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، قندوز، پروان، دایکندی، نیمروز، بدخشان، لوگر، هلمند و پنجشیر به ثبت رسیده است. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 45 هزار و 842 نفر افزایش یافته است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته، سه بیمار « COVID-19» جان داده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از بیماری « COVID-19» در کشور به یک‌هزار و 740 نفر افزایش یافته است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، هشت  فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند. شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به 36 هزار و 295 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала