وزارت دفاع: طالبان شبانه روز گذشته در 23 ولایت حمله کرده‌اند

© رخنامه وزارت دفاع ملی کشته و زخمی شدن ۱۸ جنگجوی طالبان در بغلان
کشته و زخمی شدن ۱۸ جنگجوی طالبان در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی می‌گوید که در شبانه روز گذشته طالبان در 23 ولایت کشور حمله‌ کرده‌اند و این ولایت‌ها گواه رویدادهای ضد امنیت از سوی طالبان بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، آمارهای وزارت دفاع ملی نشان می‌دهند که در یک هفته گذشته، در هر 24ساعت، 20 تا 22 ولایت گواۀ حمله‌‎ها و رویدادهای ضد امنیت از سوی طالبان بوده‌اند.

ننگرهار، لغمان، نورستان، غزنی، لوگر، میدان وردک، پکتیکا، کندهار، ارزگان، هرات، فراه، بادغیس، فاریاب، بلخ، جوزجان، سرپل، هلمند، کندز، بغلان، تخار و بدخشان ولایت‌هایی استند که در 24ساعت گذشته گواه حمله‌ها و رویدادهای ضد امنیت بوده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان: طالبان در 24 ساعت گذشته در 20 ولایت حمله کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع افغانستان: طالبان در 24 ساعت گذشته در 20 ولایت حمله کرده‌اند

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گگوید: «برخلاف خواست مردم افغانستان، طالبان خشونت‌ها را در سطح بلند انجام می‌دهند و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر محافظت از خودشان و محافظت از شهروندان افغانستان به حمله‌های طالبان جواب سخت می‌‎دهند که به طالبان در نتیجه حمله‌های متقابل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تلفات سنگین وارد می‌گردد.»

این در حالی است که مسعود اندرابی، وزیر امور خارجه کشور در نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که زیر نام «اتحاد در برابر هراس‌افگنی» در نایجیر برگزار شده‌است، شرکت کرده‌است. قرار است که آقای اندرابی پیام ناروا بودن جنگ را در افغانستان به اعضای این نشست برساند.

حامد تهذیب، معاون سخن‌گوی وزارت امورخارجه گفته است: «پیام ما در این کنفرانس این است که جنگ در افغانستان از دیدگاۀ شرعی ناروا است و جامعه کشورهای اسلامی همزمان با ناروا دانستن جنگ در افغانستان از صلح و نظام حمایت کنند که در آن دست آوردهای هژده سال گذشته به‌شمول حقوق مدنی شهروندان ونظام جمهوریت تضمین شود.»

طالبان گفته‌‎های وزارت دفاع را رد می‌کنند و می‌گویند که سطح حمله‌های این گروه کاهش یافته‌است.

خشونت‌ها در کشور در اوضاعی افزایش یافته‌اند که تلاش‌های صلح نیز در دوحه جریان دارند.  شهروندان کشور انتقاد می‌کنند که افزایش جنگ‌ها چگونگی رسیدن به صلح را با پرسش روبه‌رو کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала