پمپئو: تأمین امنیت امریکا به شمار نیروهای این کشور در بیرون بستگی ندارد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو: تأمین امنیت امریکا به شمار نیروهای این کشور در بیرون بستگی ندارد
پمپئو: تأمین امنیت امریکا به شمار نیروهای این کشور در بیرون بستگی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرد است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، در گفتگو با فکس نیوز در مورد بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرده و گفته است که تأمین امنیت امریکا به شمار نیروهای این کشور در بیرون بستگی ندارد و نیروهای امریکایی توان پاسخ‌گویی را به تهدیدها دارند.
پمپئو گفته است که هدف خروج نظامیان این کشور از افغانستان اینست تا خطری آنها را تهدید نکند.

خروج امریکا از افغانستان و افریقا بر سیاست اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد - اسپوتنیک افغانستان
خروج امریکا از افغانستان و افریقا بر سیاست اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد

وزیر خارجه امریکا گفت: "دونالد ترمپ واضیح گفته است که ما از سرزمین‌مان دفاع خواهیم کرد؛ اما وقتی که حضور سربازان‌مان در جایی، برای امریکا و متحدان‌مان نتایج امنیتی واقعی نداشته باشند، آنان را در خطر قرار نمی‌دهیم.
وی سطح خشونت‌ها در افغانستان را بلند خواند. اما گفته است که پس از توافق‌نامۀ دوحه، تهدیدها در برابر نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش چشم‌گیری داشته است.
آقای پمپئو در مورد دیدار اخیرش با هیات مذاکره کننده طالبان و دولت افغانستان گفت: "دربارۀ نیاز به ادامه مذاکرات که به یک افغانستان متحد و مستقل که تمامی دستاوردهای سال‌های گذشته در آن حفظ شود با دو طرف گفت‌وگو کردیم. خشونت ها باید کاهش یابد و طالبان باید به تعهدات شان پابند باشند و اطمینان دهند که از خاک افغانستان حمله هراس افگنانه انجام نمی‌شود.
در اوایل ماه نوامبر، گزارشی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی امریکا قصد دارد پیش از ترک مقام خود، نیروهایش را از افغانستان بیرون کند. اعتقاد بر این است که به همین منظور وی مارک اسپر وزیر دفاع امریکا را که با چنین تصمیمی مخالف بود، برکنار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала