معنای قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ

© Sputnik / Irina Kalashnikovaمعنای قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ
معنای قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سنای فرانسه قطعنامه این مجلس درباره به رسمیت شناختن استقلال قره باغ را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یلبرت-لوک دوین، رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان در سنای فرانسه، در گفتگو با روزنامه روسی، افزوده است که سند امضا شده از سوی مجلس سنای فرانسه پنج نکته دارد. اولتر ازهمه تجاوز بر قره باغ کوهستانی را محکوم کرده و خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور شدند و نیز همچنین خواستار پشتیبانی فوری از ساکنان غیر نظامی قره باغ و استقرار نیروهای بین المللی پاسدار صلح مطابق با توافق نامه های گروه مینسک است.

فرانسه جمهوری خودخوانده قره باغ را به رسمیت نمی شناسند - اسپوتنیک افغانستان
فرانسه جمهوری خودخوانده قره باغ را به رسمیت نمی شناسد

ازسوی هم در این قطعنامه آمده است که یک دادگاه بین المللی برای تحقیق در مورد جنایات جنگی ایجاد شود.
گفته می‌شود که خواست سنای فرانسه به رسمیت شناختن استقلال قره باغ است، که از نظر نمایندگان این مجلس، این امر می‌تواند حل و فصل تنش ها در این منطقه را تصمین کند.
وی تاکید کرد که اردوغان دلیل شده است تا ما خواستار استقلال قره باغ شویم، لوک دوین گفت: وقتی اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی اعلام میکند که کار نا تمام شده پدرکلان‌های خود را تمام می‌کند، این یک زنگ خطر جدی برای ما است.
به گفته دوین، از سال 1896 میان ارمنستان و فرانسه رابطه خاصی برقرار شده است. وی افزود: "نسل کشی ارامنه را همه به یاد دارند. من رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان شدم دقیقاً به این دلیل که من اهل منطقه رون-آلپ هستم، جایی که به طور سنتی بسیاری از ارمنی ها زندگی می کنند که در نتیجه نسل کشی سال 1915 به آنجا نقل مکان کرده اند. " دوین افزود که خانواده وی با بسیاری از ارامنه آشنایی داشته و آنها فرانسه را با دانش و مهارت خود غنی کردند.
سنای فرانسه در 25 نومبر سنای فرانسه قطعنامه ای را تصویب کرد و خواستار به رسمیت شناختن قره باغ قره باغ از سوی دولت این کشور شد.
در عین حال وزارت خارجه ترکیه قطعنامه فرانسه را پوچ و جدا از واقعیت خواند.
همزمان جمهوری آذربایجان این سند را یک ورق بی ارزش دانست، درحالیکه نخست وزیر ارمنستان این قطعنامه را تاریخی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала