کاهش خشونت ها: موضوع مهم رایزنی اتمر و قریشی

© @/twitter.com/mfa_afghanistanکاهش خشونت ها: موضوع رایزنی اتمر و قریشی دیدار اتمر با قریشی
کاهش خشونت ها: موضوع رایزنی اتمر و قریشی دیدار اتمر با قریشی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه کشور در سفر به نایجر با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نموده و گفته می شود که دراین دیدار در مورد کاهش خشونت ها تأکید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه کشور که برای شرکت در چهل و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجۀ سازمان همکاری‌ اسلامی به نایجر رفته‌است، با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد.

وزارت امور خارجه می‌گوید که این دیدار به هدف پیگیری تصمیم‌های اتخاذ شده در سفر اخیر عمران خان به کابل صورت گرفت: «در این جلسه تصمیم اتخاذ گردید تا کمیته‌های کاری دو طرف برای انجام موضوعات فوق‌الذكر در ماه دسامبر سال جارى ميلادى فعاليت‌هاى خويش را تسريع بخشند.»

‏سفر حنیف اتمر به نایجیر  - اسپوتنیک افغانستان
‏سفر حنیف اتمر به نایجیر 

کاهش خشونت‌ها در افغانستان و تلاش‌های صلح از موضوعات دیگر مورد بحث آقای اتمر و قریشی در این دیدار بوده‌اند.

وزیر خارجه پاکستان، بر اهمیت کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان تأکید کرده و افزوده‌است که اسلام‌آباد تلاش‌هایش را برای تسهیل روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد.

قریشی از آن‌چه که تخریب‌گران صلح افغانستان گفته‌است انتقاد کرده‌‌است: «آن‌ها دوست ندارند در افغانستان و منطقه صلح تأمین شود.»

وزیر خارجه پاکستان تأکید کرده‌است که صلح فرصت خوبی برای افغان‌ها است و باید از این فرصت استفاده شود. او گفته‌است که خشونت‌ها در افغانستان بلند است و نیاز است که برای تأمین صلح، این خشونت‌ها کاهش یابند.

نشست دو روزه شورای وزیران امور خارجۀ سازمان همکاری‌ اسلامی امروز آغاز شد.

وزارت خارجه گفته‌است که در این نشست قرار است دربارۀ افراط‌گرایی، هراس‌افگنی، اسلام هراسی و چالش‌هایی‌که جهان اسلام آبا آن روبه‌رو است، گفت‌وگو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала