آغاز انتقال واکسن فایزر قبل از دریافت مجوز رسمی

© REUTERS / Dado Ruvicآغاز انتقال واکسن فایزر قبل از دریافت مجوز رسمی
آغاز انتقال واکسن فایزر قبل از دریافت مجوز رسمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت هواپیمایی آمریکایی قبل از تصدیق رسمی تنظیم کننده پزشکی ایالات متحده، انتقال واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر را به کشور های مختلف جهان آغاز نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه از وضعیت می‌نویسد: شرکت هواپیمایی "یونایتد ایرلاینز" حمل واکسن ویروس کرونا ساخت شرکت فایزر را ، قبل ازاینکه منتظر تصویب قانونی از سوی ایالات متحده آمریکا باشد، به کشورهای مختلف آغاز کرده است.

تنظیم کننده پزشکی آمریكا ، FDA ، در حال بررسی واكسن فایزر  و سایر واکسن های تولید شده است و احتمال دارد این واكسن و واكسن های دیگر  را تا اواسط دسامبر تأیید كند.

طلا فروشی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکسن کرونا قیمت طلا را به شدت کاهش داد

به گفته این روزنامه ، طرح توزیع واکسن فایزر شامل انبارهایی در ایالت میشیگان آمریکا و همچنان بلژیک و انبارهایی در مراکز توزیع در ویسکانسین و آلمان است. این روزنامه می گوید ، ده ها هواپیما در حال حاضر روزانه صدها پرواز برای حمل این واکسن را انجام می دهند. 

تنظیم کننده حمل و نقل هوایی ایالات متحده FAA به روزنامه گفته که از اولین محموله های  بزرگ واکسن پشتیبانی می کند و در زمینه حمل و نقل ایمن کار می کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که این واکسن ممکن است از اوایل دسامبر در دسترس عموم قرار داده شود.

گفته می‌شود که  دسترسی گسترده به واکسن هنوز وجود نخواهد داشت - برنامه ریزی شده است که ابتدا کارکنان بهداشتی و آسیب پذیرترین افراد واکسینه شوند.

رئیس جمهوری آمریکا  پیشتر گفته بود که واکسن پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 در دسترس همگان قرار می‌گیرد. این صحبت‌ها انتقادهای دموکرات‌ها را درباره تعجیل ترامپ برای ساخت این واکسن در پی داشت.

ترامپ در جریان سخنرانی برای نیروهای آمریکایی از طریق تله کنفرانس در روز شکرگزاری گفت: تحویل این واکسن از هفته آتی آغاز می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به شرکت فایزر، سازنده این واکسن و دموکرات‌ها و اداره غذا و داروی ایالات متحده بابت توقف عمدی کار بر روی واکسن در ازای تعویق توزیع احتمالی آن تا پس از انتخابات سوم نوامبر هشدار داده بود.

ترامپ بارها و بارها وعده داده بود که واکسن تا سوم نوامبر آماده می‌شود اما بعدا گفت، شرکت فایزر به دنبال دستیابی به تایید اداره غذا و داروی آمریکا تا پایان این ماه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала