نادر نادری: روی 21 مادۀ طرزالعمل مذاکرات به استثنای مقدمۀ آن در اصول توافق داریم

© Photo / Government Media and Information Centerنادر نادری: روی 21 مادۀ طرزالعمل مذاکرات به استثنای مقدمۀ آن در اصول توافق داریم
نادر نادری: روی 21 مادۀ طرزالعمل مذاکرات به استثنای مقدمۀ آن در اصول توافق داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو هیئت مذاکرۀ افغانستان می‌گوید که هیئت‌های مذاکره کننده در دوحه «صرفاً در مورد 21 مادۀ طرزالعمل مجالس مذاکرات به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، نادر نادری عضو هیئت مذاکره افغانستان در توییتر خود نگاشته است که هیئت‌های مذاکره کننده در دوحه «صرفاً در مورد 21 مادۀ طرزالعمل مجالس مذاکرات، به استثنای مقدمه آن، در اصول به توافق رسیدند».

آقای نادری نوشته است از آن‌جایی‌که متن مقدمه این طرزالعمل به وضاحت و بحث بیشتر نیاز دارد، تصمیم که طرزالعمل به جلسه عمومی ارایه گردد و تنها بعد از تصویب هر دو هیئت در آن جلسه نهایی پنداشته می‌شود.

او در ادامه افزوده‌است: «هیئت مذاکرات صلح جمهوری اسلامی افغانستان وضاحت رسمی خود را در مورد عناصر مقدمه به جانب مقابل شریک ساخته‌است».

پیش از این، محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی گفته بود که طرزالعمل مذاکرات میان این گروه و هیأت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان در 21 ماده نهایی و تکمیل شده است.

او گفته بود که این طرزالعمل در تاریخ 15 ماه جاری میلادی نهایی و در تاریخ 17 ماه جاری میلادی در حضور کشور تسهیل‌کننده به زبان‌های دری و پشتو خوانده شده است.

به گفتۀ محمدنعیم، پس از توافق هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دو طرف [دولت و طالبان]، یک نسخه از طرزالعمل به کشور تسهیل‌کننده سپرده شده است. قطر در نهایی سازی این طرزالعمل میان دو طرف نقش تسهیل‌کننده داشته است.

مذاکرات صلح افغانستان در 22 سنبله سال جاری در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد. از آن زمان تاکنون هیأت‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان روی نهایی‌سازی طرزالعمل مذاکرات چانه‌زنی داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала