ایجاد تیم‌های صحی سیار برای مراقبت از بیماران کرونا در افغانستان

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanایجاد تیم‌های صحی سیار برای مراقبت از بیماران کرونا در افغانستان
ایجاد تیم‌های صحی سیار برای مراقبت از بیماران کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که به‌منظور مراقبت از بیماران کووید-19، 118 تیم صحی سیار را در هفت ولایت کشور ایجاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه امروز شنبه (8 قوس) با نشر خبری می‌گوید که به‌منظور مراقبت از بیماران کرونا، 118 تیم صحی سیار را در هفت ولایت ایجاد کرده تا به این بیماران در خانه، خدمات صحی ارایه کنند.

احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان، ایجاد این تیم‌های صحی سیار را یک گام مهم مبنی بر مراقبت و تداوی بیماران کرونا عنوان نموده می‌گوید: «این تیم‌ها به‌گونه سیار فعالیت دارند و بیماران مبتلا به ویروس کرونا را در خانه های شان تحت مراقبت قرار می‌دهد. این تیم‌ها از بیمارانی مراقبت می‌کنند که دارای علایم خفیق و متوسط ویروس کرونا استند».

وی همچنان گفت که تیم‌های صحی مراقبت خانه‌گی از بیماران کرونا در کنار اینکه از بیماران کووید-19 مراقبت می‌کنند، در کاهش فشار کار از شفاخانه‌های کشور نیز نقش ارزنده دارند.

آقای عثمانی بر وضع محدودها به منظور جلوگیری از گسترس ویروس کرونا اشاره نموده تصریح کرد که افغانستان دوباره صدفیصد قرنطین نخواهد شد؛ اما بعضی محدودها در جاهای مزدحم وضع خواهند شد.

تیم‌های مراقبت‌های خانه‌گی از بیماران کرونا، در ولایت‌های کابل، بلخ، هرات، کندهار، ننگرهار، بامیان دایکندی ایجاد شده است که هر تیم شامل سه نفر می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала