پیشنهاد روسیه برای ایجاد یک ایستگاه فضایی جدید جهت "نظارت بر کل زمین"

© Photo / Facebook / Alexander Gerstپیشنهاد روسیه برای ایجاد یک ایستگاه فضایی جدید جهت "نظارت بر کل زمین"
پیشنهاد روسیه برای ایجاد یک ایستگاه فضایی جدید جهت نظارت بر کل زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت موشکی - فضایی Energia روسیه ساخت یک ایستگاه خدمات مداری جدید را پیشنهاد نموده که قادر به نظارت همزمان از تمام "کره زمین" باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این ایستگاه قرار است در مداری با ارتفاع 400 کیلومتر و شیب 98 درجه قرار گیرد. این امر به ایستگاه امکان می دهد "منظره کامل زمین" را بدست آورد.

Американский космический грузовой корабль Cygnus захвачен роботизированной рукой Канадарм2 - اسپوتنیک افغانستان
توالت 23 میلیون دالری ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی

با این حال گفته شده است هدف اصلی از ایجاد این ایستگاه مداری، مشاهده قطب شمال و مسیر دریایی شمال خواهد بود. خاطرنشان می گردد که پروژه ایجاد چنین ایستگاهی بی نظیر است و اما ساختار آن مشابه ایستگاه "میر" روسیه در گذشته خواهد بود.

 پیشتر ولادیمیر سالاویف ، معاون نخست مدیر کل شرکت انرگیا (بخشی از شرکت دولتی "روس کاسموس") ، گفته بود که برخی از عناصر ایستگاه فضایی بین المللی آسیب جدی دیده اند و نمی توانند با عناصر جدید جایگزین شوند.

به گفته وی ، پس از سال 2025 ، خرابی "برف کوچ مانند" سیستم های ایستگاه فضایی بین المللی  آغاز می شود و در نتیجه آن ادامه ترمیم و نگهداری این  ایستگاه  بیش از حد  گران و پرهزینه خواهد شد.

شرکای انرگیا برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین المللی  ، پیشنهاد ایجاد ایستگاه خدماتی مداری روسیه (ROSS) رامطرح کرده   که از جمله می تواند  امکان کار بدون سرنشین در مدار زمین را فراهم کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала