اختلافات با روسیه/ دلیل نزدیکی ترکیه با آمریکا

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه‌ای آمریکایی اختلافات با روسیه را یکی از دلایل اصلی نزدیک شدن ترکیه با ایالات متحده آمریکا عنوان نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی Bloomberg  به نقل از منابع آگاه می‌نویسد: ترکیه قصد دارد به دلیل اختلاف نظر با روسیه،  در سیاست خود با ایالات متحده آمریکا تجدید نظر کند.

 بر اساس اطلاعات این منابع، انقره با بهبود روابط با واشنگتن، بر انعقاد قراردادهای تسلیحاتی حساب می کند. به گفته منابع، مقامات ترکیه امیدوارند که ایالات متحده به رفع اختلافات موجود با متحدان ناتو به این کشور کمک کند.

اتحادیه اروپا بار دیگر ترکیه را تهدید به تحریم کرد - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا بار دیگر ترکیه را تهدید به تحریم کرد

آژانس در خصوص دلیل این نزدیکی می‌نویسد: ترکیه با پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده و تهدید تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا تحت فشار قرار می گیرد. بعلاوه نشریه به عنوان یک دلیل دیگر تجدید نظر روابط ترکیه با آمریکا را، تناقضات با روسیه در مورد اوضاع سوریه ، لیبی ، و همچنین درگیری مسلحانه اخیر در قره باغ دانسته است ، که در آن انقره از آذربایجان حمایت کرد.

در گزارش گفته می‌شود که احتمال دارد انقره برای جلوگیری ازتحریم های جدید واشنگتن، از ادغام سیستم های دفاع هوایی   S-400 در سیستم دفاع هوایی ناتو خودداری کند.

پیش از این ، مولود چاووش اوغلو،  وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که انقره پس از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ، روی "صفحه جدید" در روابط با ایالات متحده حساب می کند. وی افزود: آمریکا وی افزود: آمریکا با ادامه مرتبط کردن  سیستم های دفاع هوایی روسی S-400 با مشارکت انقره در برنامه تولید جنگنده های  F-35 و تحریم ها ، به روابط دفاعی خود با ترکیه آسیب می زند.

وی گفته: S-400  هزینه بسیار زیادی دارند، اما مهم تر از آن، ما به آنها نیاز داریم. چون در این زمینه تولیدی نداریم لازم است نیازهای خود را از جای دیگری تامین کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала