آمادگی ایران برای انتقال 20 هزار زندانی به افغانستان 

© facebook Ministry of Justice, Islamic Republic of Afghanistanآمادگی ایران برای انتقال 20 هزار زندانی به افغانستان 
آمادگی ایران برای انتقال 20 هزار زندانی به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایران در دیدار با وزیر عدلیه افغانستان گفت، که از جمهوریت و قانون اساسی در افغانستان پشتیبانی می‌کنیم.
درخواست عدم دخالت ایران در امور افغانستان؛ همدردی سعودی یا عقده‌گشایی - اسپوتنیک افغانستان
درخواست عدم دخالت ایران در امور افغانستان؛ همدردی سعودی یا عقده‌گشایی

به گزارش اسپوتنیک، وزارت عدلیه افغانستان امروز با نشر خبرنامه ای نوشت: قضاوت‌پوه فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه افغانستان صبح امروز با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار کرد و درباره همکاری‌های عدلی میان دو کشور و استرداد مجرمان، گفتگو کردند.
این وزارت افزوده است، که امینیان در این دیدار، ضمن تبریکی سمت وزارت عدلیه به آقای معنوی و کسب رای اعتماد از پارلمان گفت، که وزارت دادگستری ایران آماده تقویت همکاری و تبادل تجربیات با وزارت عدلیه افغانستان است.
او افزود، که ایران میزبان حدود سه‌ونیم میلیون پناهجوی افغانستانی است و حدود 20 هزار زندانی افغانستانی نیز در زندان‌های آن کشور زندانی اند.

وی گفت، که دولت ایران آماده است تا این زندانیان را به افغانستان بسپارد و همچنین در مورد سپردن 25 زندانی ایرانی در افغانستان به دولت ایران نیز توجه شود.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر عدلیه این کشور در مقابل با سپاسگزاری از میزبانی ایران از مهاجران افغانستانی گفت، که تلاش می‌شود برای مشکل مهاجران افغانستانی در ایران و انتقال زندانیان افغانستانی از آن کشور یک راه‌حل منطقی جستجو شود.
او افزود، که موافقت‌نامه‌ای در زمینه استرداد مجرمان میان افغانستان و ایران وجود دارد و تلاش می‌شود این موافقت‌نامه تقویت و تطبیق شود.
سفیر ایران همچنین گفت، که پرونده‌های 2600 زندانی افغانستانی در زندان‌های ایران تکمیل و آماده انتقال به افغانستان است.
بهادر امینیان درباره روند صلح افغانستان نیز گفت، که دولت ایران از جمهوریت و قانون اساسی در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است هرچه زودتر روند صلح به نتیجه‌ای برسد.
او همچنین گفت، که وزارت دادگستری آن کشور از وزیر عدلیه افغانستان دعوت کرده تا با سفر به ایران درباره همکاری‌ها و تبادل تجربیات میان دو کشور، بحث و گفتگو کنند.

یادآوری می کنیم، که پس از آغاز درگیری های شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه مهاجرت کردند و هم اکنون بیش از 5 میلیون شهروند افغانستان در کشورهای همسایه این کشور زندگی می کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала