گشایش فابریکه تولید اکسیجن در درمانگاه محمد علی جناح

© Facebook Ministry of Public Health of Afghanistan گشایش فابریکه تولید اکسیجن در درمانگاه محمد علی جناح
گشایش فابریکه تولید اکسیجن در درمانگاه محمد علی جناح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فابریکۀ تولید اکسیجن در درمانگاه فوق تخصصی محمد علی جناح به بهره برداری سپرده شد.
دانش در مراسم گشایش درمانگاه محمد علی جناح: غرب کابل از خدمات شهری محروم مانده است - اسپوتنیک افغانستان
دانش در مراسم گشایش درمانگاه محمد علی جناح: غرب کابل از خدمات شهری محروم مانده است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز با نشر خبرنامه ای امروز یک‌شنبه 9 قوس 1399 نوشت: داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه، همراه با منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان و شماری از نمایندگان مردم در پارلمان در نشستی فابریکه تولید اکیسجن را در درمانگاه فوق تخصصی محمد علی جناح گشایش و به بهره برداری سپردند. این فابریکه افزون بر تولید و ارسال اکسیجن همزمان به 300 بستر درمانگاه محمد علی جناح، ظرفیت تولید 50 بالون اکسیجن را در هر ساعت دارد، که در 24 ساعت 1200 بالون اکسیجن را تولید و به درمانگاه های دیگر کشور که نیاز به اکسیجن دارند ارسال خواهد کرد.
در ادامه این وزارت افزوده است، که داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود گفت: من به نمایندگی از مردم افغانستان از کمک و همکاری دولت و مردم پاکستان به خاطر ایجاد فابریکه تولید اکسیجن در درمانگاه محمد علی جناح و بخش‌های مختلف صحی دیگر ابراز امتنان و قدر دانی می نمایم و امید وارم که این همکاری‌ها ادامه یابد.
سرپرست وزارت صحت‌عامه در ادامه افزود: دیدگاه ما این است که درمانگاه محمد علی جناح به یک درمانگاه کمپلکس ارتقا یابد که در آن افزون بر بخش‌های موجودی که فعالیت دارند، بخش‌های دیگر جراحی ، نسایی ولادی، داخله و کودک، ارتوپیدی ودرمان بیماران سرطان نیز زیر درمان قرار گیرند تا باشد بسته مکمل خدمات صحی را برای مردم مخصوصا غرب کابل ارایه نماییم.
داکتر عثمانی در پیوند به گسترش موج دوم ویروس کرونا در کشور گفت: وزارت صحت‌عامه به خاطر مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تدابیر لازم را در مرکز و ولایت کشور اتخاذ نموده است. وی هم‌چنان از مردم خواست با در نظر گرفتن نکات صحی که پوشیدن ماسک، مراعت نمودن فاصله‌های اجتماعی، جلوگیری از اجتماعات و شستن دست‌ها با آب و صابون می‌باشد وزارت صحت‌عامه را در امر مبارزه با ویروس کرونا هم‌کاری نمایند.
افزون بر آن سرپرست وزارت صحت‌عامه، از بلند بردن ظرفیت تشخیص بیماران ویروس کرونا، ازدیاد بستر در درمانگاه های کشور، ایجاد آزمایشگاه های بیشتر تشخیص ویروس کرونا در ولایات و ایجاد بخش فابریکه اکسیجن در درمانگاه نایب امین الله خان لوگری در آینده نزدیک به اشتراک کنندگان خبر داد.
از سوی‌هم آقای منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان در این نشست گفت: افغانستان و پاکستان دو کشور باهم برادر هستند و از گذشته‌ها با هم‌ هم‌کاری های زیادی در بخش های مختلف دارند مخصوصا در بخش های صحی و خوشحالم که من امروز در محفل افتتاح بخش فابریکه تولید اکسیجن درمانگاه محمد علی جناح اشتراک نموده ام.
منصور در ادامه سخنانش اضافه نمود، که کشور پاکستان آماده است افزون بر کمک و همکاری، درمانگاه های محمد علی جناح در کابل، نشتر ننگرهار و نایب امین الله خان لوگری وزارت صحت‌عامه افغانستان را در بخش آموزش کارمندان صحی، ایجاد بخش تداوی بیمارن سرطان در درمانگاه محمد علی جناح، ارسال کیت های تشخیصیه ویروس کرونا و سهولت اخذ ویزه برای بیماران همکاری همه جانبه نماید.
این وزارت همچنان نوشته است، که پایواز خانه درمانگاه فوق تخصصی محمد علی جناح که به کمک و همکاری مالی آیت الله العظمی طباطبایی حکیم ایجاد شده بود نیز گشایش و به بهره برداری سپرده شد.

یادآوری می کنیم، که در زمان گسترش موج نخست ویروس کرونا در افغانستان به دلیل کمبود اکسیجن بسیار از بیماران کرونایی جان شان را از دست دادند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала