نشست ۵۰ تا ۶۰ سانتی متری بخش‌هایی از دیوار بند سلما در هرات

© Photo / ARG FBنشست ۵۰ تا ۶۰ سانتی متری بخش‌هایی از دیوار بند سلما در هرات
نشست ۵۰ تا ۶۰ سانتی متری بخش‌هایی از دیوار بند سلما در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان در حوزۀ فرعی دریایی هریرود پایانی در هرات از نشست ۵۰ تا ۶۰ سانتی متری بخش‌هایی از دیوار بند سلما خبر می‌دهند.

تخریب یک دکل بند برق سلما در هرات توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
تخریب یک دکل بند برق سلما در هرات توسط طالبان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، حسن فضلی، رئیس حوزۀ فرعی دریایی هریرود پایانی در هرات گفته است، که دیوار بند سلما بیش از ۵۰۰ متر طول دارد و نشست ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر، بیشتر در بخش‌های خاکی این بند مشاهده می‌شود.

به گفتۀ او، بند سلما ظرفیت ذخیره‌سازی، ۶۳۳ میلیون مترمکعب آب را دارد، اما برای احتیاط، ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب کمتر از گنجایش این بند، در آن ذخیره می‌کنند. فضلی می‌گوید، تا هنگامی‌که این مشکل حل نشود بند را به گونۀ کامل آب پُر نمی‌کنند.

رئیس حوزۀ فرعی دریایی هریرود پایانی می‌گوید، مشکل فنی بند سلما را با سفارت هند در کابل و شرکت سازندۀ آن در میان گذاشته‌اند و مهندسان هندی وعده سپرده‌اند که این مشکل را در آیندۀ نزدیک حل خواهند کرد.

هرچند گفته می‌شود، که کاسۀ بند سلما نیز شکست کرده است، اما آقای فضلی شکست کاسه بند را رد می‌کند و می‌گوید،«سنسورهای» نصب‌شده در بند نشان می‌دهد که اکنون هیچ‌خطری آن را تهدید نمی‌کند.

یادآوری می کنیم، که بند سلما از پروژه‌های بزرگ دولت محمدداوود خان، نخستین رییس‌جمهوری افغانستان بود که در سال ۱۹۷۶ میلادی به کمک دولت هند کارش آغاز شد. پس از وقفه‌ی چند ساله کار ساخت این بند در سال ۲۰۰۵ آغاز و در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала