روزی کائنات ما نیز فنا خواهد شد

CC0 / Pixabay/Mikkehouse / روزی کائنات ما نیز فنا خواهد شد
روزی کائنات ما نیز فنا خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق نظریه دانشمندان روسی، هیچ انرژی تاریکی با مرز در جهان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق فرضیه جدیدی که دانشمندان دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک واقع در کالینین گراد اظهار داشتند که جهان نیز از خود مرز دارد، اما انرژی تاریک در آن وجود ندارد - حضور یک شکل فرضی از انرژی در حال بحث قرار دارد، که دارای فشار منفی است و به طور مساوی تمام فضائی جهان را پر می کند.

کهکشان - اسپوتنیک افغانستان
علایم زندگی در کاهنات

دانشمندان می گویند:" تقریباً صد سال پیش این واقعیت کشف شده بود که جهان ما در حال گسترش است، اما اینکه دقیقاً چگونه این صورت گرفته است، دانشمندان فقط در دهه 90 قرن گذشته، زمانی که تلسکوپ های قدرتمند (از جمله مدارهای مدور) ظاهر شدند و دوران کیهان شناسی دقیق آغاز شد، متوجه شدند. در طی مشاهدات، تحلیل و تجزیه اطلاعات و گزارشات به دست آمده، معلوم شد که جهان فقط در حال توسعه نیست، بل با سرعت که سه تا چهار میلیارد سال پس از بوجود آمدن جهان آغاز شده است، در حال گسترش است".

مدت ها اعتقاد بر این بود که فضا با ماده معمولی - ستاره ها، سیارات، سیارک ها، دنباله دارها و گاز بین کهکشانی بسیار کمیاب پر شده است. اما اگر این چنین باشد، انبساط شتاب گرفته شده برخلاف قانون گرانش است که براساس آن اجسام به یکدیگر جذب می شوند. نیروهای گرانشی سرعت انبساط جهان را کاهش می دهند، اما به هیچ وجه سرعت آن را نمی گیرند.

سپس این ایده ایجاد شد که جهان عمدتا نه با ماده معمولی، بلکه با مقداری "انرژی تاریک" پر شده است که دارای خواص خاصی می باشد. هیچ کس نمی داند که آن چیست و چگونه کار می کند، اما، طبق یک نظریه، 70% جهان از این انرژی تاریک تشکیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала