آمادگی امارات برای همکاری با شهروندان افغانستان در آن کشور 

© Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistan.آمادگی امارات برای همکاری با شهروندان افغانستان در آن کشور 
آمادگی امارات برای همکاری با شهروندان افغانستان در آن کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان گفته است، که کشورش آماده است تا برای حل مشکلات افغانستانی های مقیم امارت، همکاری کند.

کاهش خشونت ها: موضوع رایزنی اتمر و قریشی دیدار اتمر با قریشی - اسپوتنیک افغانستان
کاهش خشونت ها: موضوع مهم رایزنی اتمر و قریشی
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان با وزیر خارجه امارات متحدۀ عربی شیخ عبدالله بن زاید در شهر ابوظبی دیدار و پیرامون مسائل مورد اهتمام مشترک بحث وتبادل نظر کرد.

در این دیدار اتمر بر نقش مهم و سازندۀ امارات در قبال روند صلح، تأمین اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ و خشونت در افغانستان تأکید کرد.

او یادآور شد، که تقویت همکاری های دوجانبه و چند جانبه با امارات متحده در زمینه های اقتصادی، اتصال منطقه یی، تجارتی و توسعه سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور در سکتور مصئونیت مواد غذایی از اولویت های سیاست خارجی افغانستان به شمار می روند.

سپس، شیخ عبدالله بن زاید نیز در این دیدار گفت، که امارات متحده عربی نه تنها در مذاکرات صلح، بلکه در امور اقتصادی و تقویت اجماع منطقوی برای حمایت از افغانستان کماکان متعهد است.

وی از حضور مهاجران و کارگران افغانستانی در آن کشور ابراز خوشنودی کرد و گفت، که ابوظبی برای حل مشکلات افغانستانی های مقیم در امارات، آمادۀ هرگونه همکاری می باشد.

در پایان این دیدار، طرفین پیرامون ایجاد نقشۀ راه یا یک سند جامع همکاریهای راهبردی توافق نمودند که بر اساس آن، همکاری های دوجانبه و چندجانبه را می توان تدوین وسامان دهی کرد؛ سندی که به مثابۀ یک برنامۀ کاری خاص از جانب دوطرف در زمینه های امنیتی، اقتصادی، صلح و مبارزه با تهدید های مشترک، مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала