دولت و طالبان در دوحه وارد بحث روی اجندا می‌شوند

© @https://twitter.com دولت و طالبان در دوحه وارد بحث روی اجندا می‌شوند
 دولت و طالبان در دوحه وارد بحث روی اجندا می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بحث ها برای ورود هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان به اجندای مذاکرات آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع آگاه در دوحه گفته اند که گفت‌وگوها برای ورود هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان به اجندای مذاکرات آغاز شده است.

 هرچند هیأت‌های دو طرف در روزهای اخیر هیچ دیداری با هم نداشته‌اند، اما قطر به عنوان تسهیل‌کننده مذاکرات بین‌الافغانی در این زمینه تلاش‌ کرده است.

در همین حال، منابع تصریح می‌کنند که اختلاف نظر پیرامون مقدمه میان دو طرف وجود نداشته، اما تنها نیاز بوده است که برخی از موارد لازم به هیأت طالبان ارایه شود و این کار صورت گرفته است. بدین ترتیب اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت اکنون به گونه جمعی پیرامون کارشیوه مذاکرات صلح بین‌الافغانی توافق کرده‌اند.

به گفته منابع، محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، نیز در دیداری با برخی از سیاسیون، از هیأت مذاکره‌کننده دولت حمایت و روی موارد ضروری توافق کرده است. ارگ اما گفته است که هیأت‌های دولت و طالبان روی ۲۱ ماده شامل در کارشیوه مذاکرات تفاهم کرده‌‌اند و در حال حاضر، دو طرف مصروف بحث روی مقدمه هستند، زیرا «برخی موضوعات نیاز به وضاحت بیش‌تر دارد».

 پیش از این، هیأت طالبان اعلام کرد که کارشیوه مذاکرات صلح بین‌الافغانی نهایی است، اما هیأت دولت در ادامه افزود که مقدمه‌ی این کارشیوه نیاز به توضیحات بیش‌تر دارد و تنها پس از تایید هیأت‌های دو طرف، نهایی می‌شود.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان: هیئت‌ها در دوحه برای دستیابی به راه حل سیاسی تمایل ندارند - اسپوتنیک افغانستان
شورای عالی مصالحه ملی افغانستان: هیئت‌ها در دوحه برای دستیابی به راه حل سیاسی تمایل ندارند

دو طرف در حالی به بحث‌ها پیرامون اجندا نزدیک می‌شوند که احتمال می‌رود این مرحله نیز پُرچالش دنبال شود.

هیأت مذاکره‌کننده دولت پیش از آغاز مذاکرات گفته بود که برقراری آتش‌بس اولویت دولت را تشکیل می‌دهد. اعضای هیأت مذاکره‌کننده طالبان هرچند گفتند که بحث روی آتش‌بس بخشی از اجندای مذاکرات صلح بین‌الافغانی است، اما تصریح کردند که این بحث اولویت گروه طالبان در این مذاکرات نیست.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала