Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جدال شرکت‌های «نایکی» و «آدیداس» در پی شادی گل لیونل مسی به یاد مارادونا

© AP Photo / Joan MonfortНападающий "Барселоны" Лионель Месси, фото из архива
Нападающий Барселоны Лионель Месси, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادای احترام لیونل مسی به دیه گو مارادونا پس از گلزنی به اوساسونا حواشی زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، جنگ «نایکی» و «آدیداس» در پی شادی گل لیونل مسی به یاد مارادونادردسر عجیب ستاره آرجنتینی بعد از ادای احترام به مارادونا ایجاد شده و دو کمپنی بزرگ تولید لباس ورزشی حالا به جنگ یکدیگر رفته‌اند.

Messi-Maradona - اسپوتنیک افغانستان
چگونگی رسیدن پیراهن مارادونا به دست مسی فاش شد

لیونل مسی پس از زدن گل چهارم بارسا به اوساسونا پیراهن خود را از تن خارج کرد و مشخص شد که او زیر پیراهن اصلی خود پیراهن شماره‌۱۰ نیوولز در دوران حضور مارادونا در این باشگاه را به تن کرده است. مسی که زمانی شاگرد دیه‌گو مارادونا در تیم ملی آرجنتین بود و رابطه فوق‌العاده‌ای هم با او داشت، در دقیقه‌72 بازی با اوساسونا روی یک حرکت انفرادی و از بیرون محوطه جریمه توانست شوتی دیدنی را روانه دروازه کند و گل چهارم بارسا را به‌زیبایی به ثمر برساند.

او به کنار زمین و مقابل دوربین‌ها رفت و پیراهنش را از تن خارج کرد. مسی زیر پیراهن بارسا پیراهن نیوولزاولدبویز را به تن داشت، اما این یک پیراهن معمولی نبود؛ این پیراهن شماره‌10 بود که زمانی دیه‌گو مارادونا آن را به تن داشت. مسی سپس بوسه‌ای به‌سمت آسمان فرستاد.

برند پیراهن بارسلونا «نایکی» است و لیونل مسی هم در خارج از زمین فوتبال برند «آدیداس» را تبلیغ می‌کند. پیراهن نیوولزی که مسی به تن کرده بود نیز نشان آدیداس داشت که استفاده‌اش برای مسی در زمین مسابقه ممنوع است. گیلرمو ریکالدونی، متخصص مارکتینگ ورزشی، در‌این‌باره به لا ناسیون گفت:

«لئو نباید آن کار را انجام می‌داد. حداقل باید نشان آدیداس روی پیراهن را می‌پوشاند. در هر زمینه‌ای باید اصول حرفه‌ای را رعایت کرد و اگر مسی نشان آدیداس را می‌پوشاند، هیچ‌کس به او خرده نمی‌گرفت. این‌گونه می‌توانست به نایکی هم احترام بگذارد؛ حتی شاید بهتر بود پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن می‌کرد، اما می‌دانم که پیراهن نیوولز برای او احترام خاصی دارد.»
Игрок ФК Барселона Лионель Месси во время празднования гола  - اسپوتنیک افغانستان
جریمه شدن بارسا بخاطر ادای احترام مسی به مارادونا
این مقام کمپنی نایکی در ادامه گفت:«با همه این شرایط معتقدم به‌خاطر شرایط خاص و اینکه مسی قصد ادای احترام به دیه‌گو مارادونای فقید را داشت، نباید به او سخت گرفت و انتقاد‌ها را باید تمام کرد. گاهی عشق و علاقه باعث می‌شود انسان رفتار حرفه‌ای را فراموش کند و بهتر است این موارد را نادیده گرفت.»

لیونل مسی سال‌هاست با کمپانی آدیداس قرارداد همکاری دارد و بر اساس آن برای پوشیدن کفش‌های ورزشی این کمپانی، سالانه 3 . 34 میلیون دالر دریافت می‌کند. او اخیرا قراردادش با آدیداس را تمدید کرد؛ با‌این‌حال زمانی که برای بارسلونا به میدان می‌رود، با پوشیدن پیراهن‌های این باشگاه که متعلق به برند نایکی است، به‌نوعی تبدیل به تبلیغ کننده بزرگ‌ترین رقیب آدیداس می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала