خواست‌ها برای رهایی یک کودک ربوده شده در بلخ

© Flickr / NATO Training Mission-Afghanistan خواست‌ها برای رهایی یک کودک ربوده شده در بلخ
 خواست‌ها برای رهایی یک کودک ربوده شده در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر شکنجه‌ یک کودک را از سوی آدم‌ربایان در مزارشریف جنایت بشری می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه هاف در یک نوار تصویری که از سوی آدم‌ربایان برای پدر عبدالرئووف فرستاده‌است، دیده می‌شود که او از سوی آدم‌ربایان برهنه شده‌است و در یک مکان سرد نگهداری می‌شود.

​عبدالرووف ۳۲ روز پیش زمانی در راه خانه به مکتب از سوی آدم‌ربایان که لباس نظامی به تن داشته‌اند در مزارشریف ربوده شد.

سیدمحمد سامع، رییس دفتر ساحه‌یی کمیسیون حقوق بشر در شمال‌ کشور، گفت: «نیروهای امنیتی کشفی و دفاعی ما در مجموع روی این موضوع کار بکنند و هرچه عاجل این طفلک را از چنگ دهشت افگنان نجات دهند».

شماری از ترکمن‌ها در اعتراض به ربوده شدن و شکنجه این کودک، در برابر ساختمان ولایت بلخ بست‌نشین شده اند. آنان هشدار می‌دهند که اگر تا دو روز دیگر این کودک از نزد آدم‌ربایان رها نشود، راه‌های حیرتان و آقینه را خواهند بست.

عبدالرووف کودک نه ساله که دست‌ها و پاهایش با زنجیر بسته شده‌اند در این نوار تصویری از پدرش می‌خواهد که برای رهایی او از نزد آدم‌ربایان تلاش ورزد.

محمدنبی، پدر کودک ربوده شده، گفت: «از اختطافچی ها برای ما هر پیامی که بیاید با دولت خود شریک می سازیم اما نتیجه مثبت ندارد».

در همین‌حال عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ، می گوید که پولیس بلخ با همکاری ارگان های کشفی و استخباراتی دیگر امنیتی در بلخ در قسمت شناسایی و رهایی این طفل اختطاف شده تا فعلا کار کرده و این روند جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала