از بزرگ‌ترین خطر برای بهبود اقتصاد اروپا نامبرده شد

© AFP 2023 / Philippe Huguenاز بزرگ‌ترین خطر برای بهبود اقتصاد اروپا نامبرده شد
از بزرگ‌ترین خطر برای بهبود اقتصاد اروپا نامبرده شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاخیر بالقوه در نحوه توزیع واکسین‌های ضدکرونا بزرگ‌ترین خطر برای بهبود اقتصادی اروپا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی، تاخیر بالقوه در نحوه توزیع واکسین‌های ضدکرونا بزرگ‌ترین خطر برای بهبود اقتصاد اروپا خواهد بود.

یانیس استورناراس، رئیس بانک مرکزی یونان تاکید کرد که هرگونه تاخیر ممکن است موجب خسارت چشمگیری شود «شاید تاخیر که در حال حاضر واضح نیستند رخ دهند».

ماهانه در جهان 40 میلیون دوز واکسین روسی کرونا تولید خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
ماهانه در جهان 40 میلیون دوز واکسین روسی کرونا تولید خواهد شد

پیش از این، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفته بود که با وجود پیشرفت واکسین کرونا، هنوز ممکن است «چرخه‌های مکرر در گسترش ویروس و افزایش محدودیت‌ها» وجود داشته باشد. به گفته وی، این خطرات باعث ایجاد رنج بیشتر اقتصادی به اتحادیه اروپا می‌شود هرچند اتحادیه اروپا اکنون یکی از بدترین بحران‌های تاریخ را تجربه می‌کند.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسن که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

آزمایشات بالینی واکسین «اسپوتنیک وی» در روسیه، هند، برازیل و سایر کشورها انجام شده است. در اوایل ماه دسمبر، بریتانیا به عنوان نخستین کشور غربی، اجازه استفاده از واکسن کووید-19 توسعه یافته در شرکت «بیوان تک» و فایزر را صادر کرد. به این ترتیب واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا از هفتۀ آینده در این کشور آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала