واکسن روسی "Sputnik V" به سازمان ملل ارائه می‌شود

© Photo / RDIFواکسن روسی "Sputnik V" به سازمان ملل ارائه می‌شود
واکسن روسی Sputnik V  به سازمان ملل ارائه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز دوم دسامبر 2020 نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل و وزارت بهداشت این کشور واکسن Sputnik V نخستین واکسن ضد کرونا ساخت روسیه را رونمایی خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فیودور استرژیژوفسکی، دبیر مطبوعاتی مأموریت دائمی روسیه در سازمان ملل با تأیید این موضوعگفت، این رویداد با حضور میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل و کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) برگزار خواهد شد.

طلا فروشی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکسن کرونا قیمت طلا را به شدت کاهش داد

وی افزود: رونمایی مجازی واکسن روسی "Sputnik V" نخستین واکسن علیه بیماری COVID-19 طی یک جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد. بنابر گزارش در این جلسه اطلاعات دقیق تری در مورد داروی روسی ارائه خواهد شد.

  گفتنی است، روسیه نخستین کشور جهان بود که پیش از این واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که  Sputnik V " " نامگذاری شده  و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، در سطح محدود، دیگر آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала