قصد داعش برای ترور شهردار استانبول

© REUTERS / Huseyin Aldemirداعش قصد دارد شهردار استانبول را ترور کند
داعش قصد دارد شهردار استانبول را ترور کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های ترکیه اخبار ضد و نقیضی درباره ترور نافرجام اکرم امام اوغلو شهردار استانبول منتشر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزونی NTV  به نقل از اداه عمومی امنیت ترکیه EGM  در گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی داعش به عواملش دستور ترور اکرم امام اوغلو شهردار استانبول را داده و نیرو‌های امنیتی چند عضو این گروه تروریستی را در همین ارتباط بازداشت کرده اند و بر تدابیر امنیتی اطراف امام اوغلو افزوده اند.

 اردوغان: ترکیه به افغانستان در ریشه کن کردن داعش کمک خواهد کرد  - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: ترکیه به افغانستان در ریشه کن کردن داعش کمک می‌کند

مراد اونگون سخنگوی شهرداری استانبول با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: مقامات رسمی در نتیجه شماری اقدامات فعالیت‌های اطلاعاتی در اواخر نوامبر به ما خبر دادند یک گروه تروریستی به عواملش برای ترور اکرم امام اوغلو شهردار استانبول دستور صادر کرده است.

جلسه ویژه امنیتی برای اکرم امام اوغلو در شهرداری و پلیس استانبول برگزار شد و تصمیم بر این شد که تعداد محافظان امنیتی آقای امام‌اوغلو افزایش یابد و همچنین به محافظین در این زمینه در آماده‌باش قرار گیرند.

در سپتامبر 2019 دولت ترکیه از وجود ارتباط بین مخالفان داخلی خود و تروریست ها خبر داد . بنابراین  كانان كفتانچی اوغلو ، رئیس شعبه حزب مخالف جمهوری خواه خلق (CHP) در استانبول ، به اتهام  تبلیغ تروریسم به 9 سال و 8 ماه و 20 روز زندان محكوم شد. طوری خود کافتنچی اوغلو و هم حزبی هایش اظهار داشتند ، رای دادگاه انگیزه سیاسی داشت و در واقع "نه در دادگاه ، بلکه در دفتر ریاست جمهوری گرفته شده بود ." آنها معتقدند كه چنین اقدامی انتقام مقامات این كشور از این واقعیت است كه اكرم امام اوغلو ، عضو حزب جمهوری خواه خلق  در تابستان 2019 شهردار استانبول شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала