ماهانه در جهان 40 میلیون دوز واکسین روسی کرونا تولید خواهد شد

© Photo / RDIFماهانه در جهان 40 میلیون دوز واکسین روسی کرونا تولید خواهد شد
ماهانه در جهان 40 میلیون دوز واکسین روسی کرونا تولید خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در جهان ماهانه حداقل 40 میلیون دوز واکسین روسی کرونا «اسپوتنیک وی» تولید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کیریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه امروز چهارشنبه (2 دسمبر) در جلسه مجازی که برای ارائه واکسین روسی کرونا «اسپوتنیک وی» در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت که حجم تولید واکسین ضدکرونا «اسپوتنیک وی» در سایت‌های خارجی در جهان تا ماه مارچ سال آینده به 40 میلیون دوز در ماه و احتمالاً بیشتر خواهد رسید.

پوتین دستور داد که از هفتۀ آینده واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه آغاز شود - اسپوتنیک افغانستان
پوتین دستور داد که از هفتۀ آینده واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه آغاز شود

وی گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و تا ماه مارچ در (سراسر جهان) حداقل 40 میلیون دوز در ماه تولید خواهیم کرد. ما انتظار تولید حجم بیشتری را داریم، اما این پیش‌بینی برای فعلاً است.

وی تصریح کرد که دوست دارم در ارزیابی‌های خود محافظه کار باشم و گفت که صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه با تعدادی زیادی از شرکا در زمینه افزایش تولید واکسین همکاری می‌کند.

دیمیتریف همچنان خاطرنشان کرد که وقتی که تولیدکنندگان روسی تقاضا در بازار داخلی را برآورده کنند، قصد دارند واکسین صادراتی را نیز تهیه کنند. بیش از 50 کشور جهان پیشنهاد بیش از 1.2 میلیارد دوز واکسین «اسپوتنیک وی» را داده اند. واکسین برای عرضه به بازارهای خارجی توسط شرکای بین‌المللی صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در هند، برازیل، چین، کوریای جنوبی و سایر کشورهای تولید خواهند شد.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسن که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала