نبیل: رئیس بانک مرکزی رأی اعضای ولسی جرگه خرید

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین ریاست امنیت ملی ، رئیس بانک مرکزی را به خرید آرای اعضای مجلس نمایندگان متهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین ریاست امنیت ملی کشور ادعا دارد که نامزد ریاست بانک مرکزی شب گذشته امتیازهای نقدی به برخی نمایند توزیع کرده تا به او رای اعتماد دهند.

نبیل روز چهارشنبه (12قوس) در توئیتی گفته است: "متأسفانه شب گذشته ، امتیازات نقدی ویژه برای خرید آرای برخی از اعضای ولسی جرگه ، برای نامزد بانک مرکزی در خانه یکی از اعضای هیئت اداری مجلس نمایندگان در جریان بود".

وی افزوده است: فساد از ارگ ریاست جمهوری تا پارلمان و بانک مرکزی بیداد می کند.

رییس پیشین امنیت ملی به دولت‌مردان هشدار و گفته است: «از آن روز بهراسید که مشروعیت شما و طالبان نزد مردم در یک سطح قرار گیرد ‏و نشود که مردم “کارد به استخوان رسیده” را در این زمان حساس بر علیه تان بشورانید».

سندی که اخیراً طلوع نیوز منتشر کرده حاکی از آن است که اجمل احمدی ، رئیس عمومی بانک مرکزی افغانستان طی ماه های اخیر ده ها انتصاب جدید انجام داده و امتیازات ویژه ای را به نامزدها ارائه داده است.

فساد در حکومت و پارلمان افغانستان یکی از موضوعات جدی است. اخیراً امرالله صالح،‌ معاون نخست ریاست‌جمهوری، نیز تعدادی از اعضای پارلمان را به فساد متهم کرده و جهت محاکمه‌ی آن‌ها، خواستار پایان مصئونیت قضایی اعضای مجلس نمایندگان گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала