ویژگی های سلاح استفاده شده در ترور دانشمند هسته‌ی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محسن فخری زاده، دانشمند رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران
محسن فخری زاده، دانشمند رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی در گزارشی ویژگی های سلاح استفاده شده در ترور دانشمند هسته‌ای ایران را مشخص نمود.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The Drive در گزارشی می‌نویسد: حسن فخری زاده ، فیزیکدان ایرانی،   رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران، احتمال دارد توسط تسلیحات شرکت اسرائیلی Smart Shooter ترور شده است. این سلاح به عنوان سلاح کنترل شونده از راه دور نیز شهرت دارد.

نشریه آمریکایی یادآوری می کند که این  سیستم تسلیحات آتشی مجهز به منظره هوشمند SMASH 2000  است که آن را می توان با استفاده از کامپیوتر از راه دور هدایت کرد.

افشای جزئیات تازه از ترور دانشمند هسته‌ای ایران - اسپوتنیک افغانستان
افشای جزئیات تازه از ترور دانشمند هسته‌ای ایران

از جمله ویژگی‌های سلاح های اتوماتیک، مجهز بودن آن‌ها به دوربین‌های هدفگیری در شب و روز است که در کنار کامپیوتر‌های محاسباتی مانند کامپیوتر محاسبه بالستیک گلوله، به افزایش دقت آن‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

این نشریه می نویسد: "بنابراین این احتمال وجود دارد كه تیم حمله كننده SMASH Hopper را در یك وانت نیسان نصب كرده و آن را از راه دور و از فاصله نسبتا نزدیک اداره نمودند.

پیش ازاین شبکه عرب زبان العالم در مطلبی نوشت که ترور دانشمند هسته‌ی ایران توسط ماهواره کنترل ‌شده بود. این شبکه نوشته که سلاح‌ به‌کار رفته در ترور فخری‌زاده اسرائیلی بوده است.

فخری‌زاده، عصر روز جمعه (7قوس)  در حملۀ مسلحانه افراد ناشناس بر موترش در شهر "دَماوَند" ایران، کشته شد. بلافاصله پس از این رویداد، وزیر خارجه ایران و مقام‌های دیگر این کشور، انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفتند.

او از سوی کشورهای غربی، مغز متفکر برنامه‌های هسته‌یی نظامی ایران شناخته می‌شد. رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که مهاجمان نخست یک موتر را منفجر ساختند و سپس بر موتر حامل فخری‌زاده، آتش گشودند.

بر بنیاد گزارش‌ها، در این درگیری، شماری از محافظان او نیز کشته شدند و فخری‌زاده پس از رسیدن به شفاخانه جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала