روند رأی‌دهی به اعضای کابینه توسط مجلس پایان یافت

© Photo / ارگ پایان روند رأی‌دهی به اعضای کابینه توسط مجلس
  پایان روند رأی‌دهی به اعضای کابینه توسط مجلس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان افغانستان امروز (چهارشنبه، 12 قوس) در دور پایانی رأی‌دهی به اعضای کابینه، برای پنج نامزدوزیر و نامزد ریاست بانک مرکزی (د افغانستان بانک) صندوق رأی گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه هاف نمایندگان مجلس به نامزدوزیران وزارت‌های صحت عامه، سرحدات، اقوام و قبایل و اقتصاد رأی اعتماد دادند. محب‌الله صمیم، نامزد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل توانست 209 رأی تأیید، بیشترین آرای نمایندگان حاضر در مجلس را کسب کند.

همین‌طور، احمدجواد عثمانی با کسب 145 رأی تأیید و کریمه حامد فاریابی با کسب 136 رأی به ترتیب به‌عنوان وزیران صحت عامه و اقتصاد اعتماد نمایندگان مجلس را به‌دست آوردند.

نامزدوزیران معارف و احیا و انکشاف دهات و همچنان نامزد ریاست بانک مرکزی اما نتوانستند رأی اعتماد نمایندگان مجلس برای احراز کرسی‌های این ادارات را کسب کنند.

رنگینه حمیدی نامزدوزیر معارف 114 رأی تأیید، مجیب‌الرحمن کریمی نامزدوزیر احیا و انکشاف دهات 118 رأی تأیید و اجمل احمدی نامزد ریاست بانک مرکزی 72 رأی تأیید نمایندگان مجلس را کسب کردند. به این ترتیب آنان نتوانستند برای تصدی کرسی‌های ادارات یادشده، اعتماد نمایندگان مجلس را به دست بیاورند.

نصاب مجلس امروز 242 رأی بود و نامزدوزیران و نامزد ریاست بانک مرکزی برای موفقیت به 122 رأی تأیید نمایندگان مجلس ضرورت داشتند.

پیش از این، نامزدوزیران وزارت‌های امور خارجه، امور داخله، دفاع ملی، مالیه، کار و امور اجتماعی، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تحصیلات عالی، صنعت و تجارت، عدلیه، حج و اوقاف، معادن و پترولیم، زراعت، مهاجرین و عودت‌کنندگان، ترانسپورت، شهرسازی و اراضی و فواید عامه و همچنان نامزد ریاست عمومی امنیت ملی پس از ارائه‌ی برنامه‌های کاری‌شان، در دو دور از سوی نمایندگان مجلس رأی اعتماد کسب کرده بودند.

از سوی هم، در دومین دور رأی‌دهی به نامزدوزیران که روز دوشنبه هفته‌ی جاری (10 قوس) برگزار شد، محمدطاهر زهیر نامزدوزیر اطلاعات و فرهنگ و حسینه صافی نامزدوزیر امور زنان نیز نتوانستند رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کنند.

تقابل ارگ و پارلمان؛ دیدار محب با روئسای مجلسین شورای ملی   - اسپوتنیک افغانستان
تقابل ارگ و پارلمان/ محب با روئسای مجلسین شورای ملی دیدار کرد

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز این مجلس، روند رأی اعتماد به اعضای کابینه را موفق خواند و گفت که بیشتر اعضای کابینه توانسته‌اند اعتماد نمایندگان را کسب کنند.

آقای رحمانی از رییس‌جمهور اشرف غنی خواست که به‌جای کسانی که نتوانستد اعتماد نمایندگان مجلس را برای احراز کرسی‌های وزارت‌های اطلاعات و فرهنگ، امور زنان، معارف و احیا و انکشاف دهات و نیز بانک مرکزی به‌دست بیاورند، افراد دیگری را به این مجلس معرفی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала