رئیس سابق آی‌اس‌آی: پاکستان می تواند طالبان را فقط به مذاکره تشویق کند

CC0 / / رئیس سابق آی‌اس‌آی: پاکستان می تواند طالبان را فقط به مذاکره تشویق کند
  رئیس سابق آی‌اس‌آی: پاکستان می تواند طالبان را فقط به مذاکره تشویق کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش پاکستان گفت که این کشور بیش از ترغیب مجاهدین افغان و طالبان به مذاکره کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اسد درانی رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) اظهار داشت که اسلام‌آباد قادر است مجاهدین افغان و گروه طالبان را به مذاکره ترغیب کند.

تشکیل کمیته مشترک نظامی پاکستان و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تشکیل کمیته مشترک نظامی پاکستان و افغانستان

درانی گفت: پاکستان می‌تواند از نفوذ خود بر مجاهدین و طالبان استفاده کند و به آنان بگوید که با یکدیگر گفت‌وگو کنند و اطمینان دهد هر تصمیمی که دو طرف بگیرند برای پاکستان پذیرفتنی است اما اسلام‎‌آباد بیش از این نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی همچنین تأکید کرد که «پاکستان همیشه با مجاهدین در ارتباط بوده و به آنها کمک کرده است؛ زیرا آنها در مقابل نیروهای خارجی می‌جنگیدند، همین کار را با طالبان نیز کرده است، با وجود همه فشارها، پاکستان نفوذ و رابطه خود را با آنها حفظ کرده است».

«پاکستان تودی» نیز پیش از این نوشته بود که نفوذ اسلام‌آباد بر طالبان با گذر زمان کاهش یافته است و میزبانی قطر از گفت‌وگوهای صلح و نیز ایجاد روابط طالبان با دیگر کشورها نشان‌دهنده این موضوع مهم است.

این رسانه پاکستانی گفته بود: نفوذ اسلام‌آباد بر طالبان با گذر زمان کاهش یافته است و این موضوع نه‌تنها با تغییر محل مذاکرات آمریکا و طالبان به قطر بلکه با اعتماد به نفس این گروه برای ایجاد روابط مستقل با دیگر کشورها مشهود است.

درانی پیش از این گفته بود که اشرف غنی، رئیس‌جمهور کنونی افغانستان پس از توافق صلح هیچ نقشی در آینده افغانستان نخواهد داشت و وی را تحمیل‌شده خواند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала