تصویب لایحه ضد چینی در مجلس نمایندگان امریکا

© AFP 2023 / Wang Zhaoتصویب لایحه ضد چینی در مجلس نمایندگان امریکا
تصویب لایحه ضد چینی در مجلس نمایندگان امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا لایحه‌ای را که ممکن است بر اساس مقررات حسابداری، موجب قطع دسترسی شرکت‌های چینی به بازار این کشور شود تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان امریکا لایحه‌ای را که ممکن است بر اساس مقررات حسابداری، موجب قطع دسترسی شرکت‌های چینی به بازار امریکا شود تصویب کرد.

این اقدام با رای صوتی و متفق اعضای مجلس نمایندگان تصویب شد. پیشتر سنای امریکا این لایحه را به اتفاق در ماه می میلادی تصویب کرده بود.

ضربه اروپا به امریکا در جنگ تجاری - اسپوتنیک افغانستان
ضربه اروپا به امریکا در جنگ تجاری

مقام ارشد وزارت دادگستری امریکا روز گذشته (چهارشنبه، 2 دسمبر) در نشستی در موسسه آسپن گفت: بیش از یک هزار محقق چینی اخیرا در میانه سرکوب دولت امریکا به بهانه «سرقت فناوری توسط چینی ها» امریکا را ترک کرده اند. چین این اقدام امریکا را تعقیب سیاسی و تبعیض نژادی نامید که حقوق بشر را جدا نقض می‌کند.

ویلیام اوانینا، رئیس شاخه ضد اطلاعات دفتر مدیر اطلاعات ملی امریکا در همین نشست مدعی شد: عوامل چینی در حال هدف گرفتن پرسونل دولت بعدی امریکا هستند و تلاش می‌کنند با افراد نزدیک به تیم جو بایدن ارتباط بگیرند.

شرکت‌های هر کشوری مشمول این قانون خواهند بود با این حال این قانون بخصوص شرکت‌های چینی نظیر علی بابا، شرکت فناوری پیندودو (Pinduoduo) و شرکت نفتی پتروچاینا را هدف گرفته است.

این قانون همچنین شرکت‌های دولتی را موظف می‌کند در صورتی که در مالکیت یا کنترول یک دولت خارجی قرار دارند به صراحت این مساله را اعلام کنند.

پیش از این، جو بایدن پیروز احتمالی انتخابات‌ ریاست‌جمهوری در امریکا گفته بود که قصد ندارد فوراً جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد و حقوق گمرکی وضع شده توسط رئیس دولت فعلی، دونالد ترامپ را لغو کند.

در جنوری امریکا و چین موافقتنامه‌ای را با هدف تخفیف جنگ تجاری میان دو کشور که بازارها را تکان داده و بر دوش اقتصاد جهان سنگینی کرده امضا کرده اند.

بر اساس توافقنامه کاخ سفید تعرفه های 25 درصدی به ارزش 250 میلیارد دالر کالاهای چینی را حفظ کرد. همچنین تعرفه 7.5 درصدی کالاها به ارزش 120 میلیارد دالر همچنان پابرجا باقی ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала